امهال وام بیش از ۲ هزار کشاورز توسط بانک کشاورزی خراسان شمالی

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: سهم این بانک برای امهال وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی و غیرمترقبه در استان، ۲۴۸ میلیارد ریال اعتبار است که تاکنون ۲ هزار و ۱۲۸ نفر از کشاورزان از این فرصت استفاده کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدمحمود سیدالحسینی معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت : مهلت مراجعه کشاورزان به شعب بانک برای استفاده از فرصت پیش رو، تا پایان شهریورماه امسال تعیین شده بود، اما این مهلت تا پایان مهرماه امسال تمدید شده است از این رو از تولیدکنندگان بخش کشاورزی انتظار می‌رود برای امهال وام خود عجله کنند.

سیدالحسینی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات در این زمینه جذب شده است افزود: این طرح شامل کشاورزان خسارت دیده‌ای می‌شود که زمان سررسید وامشان در بازه زمانی اول مهرماه سال ۹۶ تا پایان شهریورماه امسال باشد.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال جاری، ۲۰۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات بانک کشاورزی استان برای امهال وام‌های کشاورزان صرف شده است گفت: پارسال وام چهار هزار و ۲۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی از امهال وام بانک کشاورزی بهره‌مند شدند که در این زمینه ۲۳۷ میلیارد ریال صرف شد.

با ابلاغ امهال وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، سود و جریمه دیرکرد وام کشاورزان بخشیده و اصل بدهی برای مدت سه سال تمدید می‌شود.

کمبود اعتبار سبب شد تا پارسال اولویت گذاری شود و تنها بدهکاران بانکی وام‌های زیر ۱۷۰ میلیون ریال استان بتوانند از این فرصت استفاد کنند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

انتهای پیام/د

امهال وام بیش از ۲ هزار کشاورز توسط بانک کشاورزی خراسان شمالی

برچسب ها: تسهیلات ، امهال وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.