مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی مطرح کرد؛

تدوین برنامه ملی شناسایی کودکان اوتیسمی/ غربالگری کودکان به‌صورت پایلوت از آبان ماه انجام می‌شود

جغتایی گفت: غربالگری کودکان اوتیسمی از آبان ماه با هدف شناسایی و تشخیص کودکان آغاز می‌شود.

تدوین برنامه ملی شناسایی کودکان اوتیسمی/ غربالگری کودکان به‌صورت پایلوت از آبان ماه انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی صبح امروز در مراسم دومین سمپوزیوم مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشدی که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: غربالگری کودکان از طریق امکانات، ایجاد مراکز تکاملی کودکان در دانشگاه‌ها و غربالگری کودکان برای شناسایی و مداخله کودکان طیف اوتیسم از جمله سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه اختلا لا ت تکاملی کودکان است.
 
او افزود: بیشتر کودکان باید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا تست و غربالگری برای آن‌ها انجام شود. وزارت بهداشت مراکز تکاملی کودکان را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است.
 
جغتایی ادامه داد: وزارت بهداشت با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی کار غربالگری کودکان برای شناسایی کودکان اوتیسمی برنامه ملی تدوین شناسایی کودکان اوتیسم از یک سال پیش آغاز شده است که بر اساس این برنامه تشخیص و مداخلات مختلف انجام می‌شود. سپس یک شورای راهبردی تشکیل می‌شود که کار پیگیری را بر عهده دارد.
بیشتر بخوانید: شیوع بالای اختلالات عصبی-تکاملی/ ۲۰ درصد دانش آموزان ابتدایی ، گرفتار اختلالات یادگیری
او افزود: کار غربالگری کودکان اوتیسمی در آبان ماه و در شهر نجف آباد ویژه کوکان بالای ۱۸ ماه انجام می‌شود؛ و تمام مطالعات در یک نظام شبکه جمع آوری و به وسیله تیم مربوطه تشخیص نهایی انجام می‌گیرد. این غربالگری به صورت پایلوت انجام می‌شود، این طرح ویژه کودکان اوتیسمی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

برنامه ملی اختلالات اوتیسم کودکان از آبان ماه به صورت پایلوت انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار