العالم گزارش داد؛

نیروهای کُرد بار دیگر به دولت سوریه روی آورده‌اند

شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی به تجاوز ترکیه به شمال سوریه پرداخت و آن را محکوم کرد.

العالم: نیروهای کُرد بار دیگر به دولت سوریه روی آورده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نیروهای کُرد که با درخواست‌های قبلی دولت سوریه برای گفت‌وگو مخالفت کرده بودند در پی خیانت آمریکایی‌ها بار دیگر به دولت سوریه روی آورده‌اند.

محافل سوری درباره محکومیت و مخالفت با تجاوز ترکیه به شمال سوریه اتفاق نظر دارند و آن را اشغال سوریه و نقض حاکمیتش می‌دانند. این در حالی است که دمشق تأکید کرد از وجب به وجب خاک سوریه با ابزار‌های مشروع دفاع خواهد کرد.

خبرنگار العالم در دمشق در گزارشی گفت طبل جنگ در شمال شرقی سوریه با کامل شدن تدارکات نظامی ترکیه به صدا در آمده است و نیرو‌های بیشتری همچنان از طریق شهر «شانلی اورفا» در ترکیه در حال رسیدن به شمال سوریه هستند. دمشق، تجاوز ترکیه را به خاک سوریه به معنای تجاوز آشکار به حاکمیتش می‌داند.

«عبدالقادر عزوز» مشاور در دولت سوریه گفت: ”دولت سوریه معتقد است موضع ترکیه و کاری که می‌کند اشغال اراضی جمهوری عربی سوریه است و همین صفت اشغالگری به کشور سوریه کاملا این حق را می‌دهد تا همه تدابیر مشروع را بر اساس اصول قانون بین‌الملل برای بازپس‌گیری اراضی خود اتخاذ کند“.

خبرنگار در پایان گفت با وجود توطئه‌ای که سوریه را هدف قرار داده و با وجود خطری که منطقه با آن روبه‌روست، اما موضع کُرد‌ها در قبال دمشق همچنان پراکنده است و در حد انتظارات نیست.

رجب طیب اردوغان روز گذشته از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال شرقی سوریه خبر داد (اینجا). ترکیه اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد به بهانه «مبارزه با تروریست‌ها»، عملیاتی نظامی را در مناطق تحت کنترل کُرد‌ها در شمال سوریه آغاز کند. در پی اعلام این تصمیم ترکیه، آمریکا نیز اعلام کرد در این عملیات از آنکارا حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دادند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
نیروهای کرد اگه بادولت سوریه متحد شوند قطعاخیلی به نفعشان است و3سوته ترکیه رو شکست سنگینی خواهند داد شک ندارم
درودبرمقاومت
آخرین اخبار