بسته اخبار حوادث ۱۸ مهرماه ۹۸؛

کشف بیش‌از ۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق درجنوب شرق کشور/ گوساله های قاچاق به مقصد نرسید

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه هجدهم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش‌از ۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق درجنوب شرق کشور/به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز پنجشنبه هجدهم مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان 

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در اجرای طری سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یک هفته گذشته در این استان کشف شده است.

سردار محمد قنبری اظهار داشت: ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی طرح کنترل مسیر‌های ارتباطی این استان را در یک هفته گذشته تشدید کردند.

او افزود: پلیس آگاهی و دیگر رده‌های عملیاتی در بازرسی از ۸۵ دستگاه انواع خودروی سنگین و سبک و ۳ دپوی سوخت در شهر‌های سراوان، سیب و سوران و زاهدان ۶۴ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل، ۲۶ هزار و ۷۲۵لیتر بنزین و ۷۸۰ لیتر نفت سفید قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف این خودرو‌ها و معرفی ۹۲ متخلف به مقام قضایی اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق است.

او با اشاره به تاثیر منفی قاچاق بر اقتصاد کشور گفت: مجموعه انتظامی سیستان و بلوچستان با تلاش شبانه روزی تمامی یگان‌های تابعه خود با قدرت تمام با هرگونه قاچاق مبارزه خواهد کرد.

توقیف کالای قاچاق در نیکشهر

با هوشیاری مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان "نیکشهر" اتوبوس حامل ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سردار احمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دیروز یکی از تیم‌های یگان تکاوری شهرستان نیکشهر هنگام گشت زنی در محور نیکشهر - ایرانشهر به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و با علائم هشدار دهنده به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست با سرعت خود افزوده و متواری می‌شود که پس از طی مسافتی مأموران یگان تکاوری آن را با علائم هشدار دهنده متوقف کردند.

سردار طاهری تصریح کرد: پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از این خودرو اتوبوس ۹۵ طاقه پارچه، ۲ دستگاه اسپیلت، ۱۴۰ قالب صابون، ۱۵ بسته ۲۴ تایی نوشابه انرژی زا، ۶ کارتن ۵۰ تایی آدامس، ۸ کارتن شکلات، ۷ دستگاه پمپ روغن خودرو، ۱۹۰ عدد قفل درب خودرو، ۴ عدد پیستون موتور خودرو، ۱۸ عدد بالابر شیشه خودرو، ۴۸ قوطی کمپوت ذرت، یک کارتن ۲۲ تایی قوطی زیتون، ۴ کارتن ۶ تایی روغن ذرت، ۲ کارتن ۲۴ تایی شیرپاکتی، ۸۱ کارتن ۲۴ تایی کمپوت آناناس، ۴ کارتن ۱۲ تایی روغن زیتون قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف اتوبوس جاساز شده بود، کشف کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی کالا‌های کشف شده ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: خودروی اتوبوس توقیف و چهار فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری افراد سودجو و قانون گریز اقدام شود.

برخورد مرگبار سواری تیبا با دختربچه ۶ ساله

دختربچه ۶ ساله در سانحه رانندگی در شهرستان زاهدان بطرز دلخراشی جان باخت.

سرهنگ حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: یک فقره تصادف فوتی در خیابان تختی شهر زاهدان به مرکز به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت کلانتری ۱۷ به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه خودرو تیبا خاکستری رنگ با دختر بچه‌ای ۶ ساله که به صورت پیاده در حال عبور از عرض خیابان بوده برخورد کرده است.

سرهنگ اکبری تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه دختربچه خردسال مجروح و پس از انتقال به بیمارستان تامین اجتماعی متاسفانه به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان خاطر نشان کرد: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری راننده متخلف و علت دقیق حادثه ادامه دارد.

گوساله‌های قاچاق به مقصد نرسید

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان "سیب و سوران" محموله یک میلیارد ریالی گوساله‌های قاچاق قبل از رسیدن به مقصد شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ  غلامرضا توکلی فرمانده انتظامی سیب وسوران  گفت:  دیروز یکی از تیم‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به شهر سیب و سوران به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۴ رأس گوساله قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل و بهداشتی کشف کردند.

سرهنگ توکلی با اشاره به اینکه ارزش گوساله‌های قاچاق یک میلیارد ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی خودرو کامیون توقیف و محموله دام قاچاق به دامپزشکی شهرستان سیب و سوران منتقل شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای تلفن‌های همراه با ۶ فقره سرقت

با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان سارق حرفه‌ای تلفن‌های همراه در شهر زاهدان دستگیر شد.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: درپی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرقت به عنف تلفن همراه در شهر زهدان دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس با انجام تحقیقات میدانی، اجرای گشت‌های نامحسوس واستفاده از شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ ملاشاهی ابراز داشت: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد، اما در مواجهه با اسناد و ادله پلیسی به ناچار به جرم خود با همدستی ۲ سارق دیگر و یک مالخر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی ۶ نفر شاکی در این پرونده گفت: متهم تاکنون به ۶ فقره سرقت به عنف تلفن همراه با کمک همدستانش اعتراف کرده است که با توجه به متواری بودن نامبردگان دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.