استاندار ایلام، بابیان اینکه روز چهارشنبه ۱۸۱ هزار نفر از طریق مرز مهران وارد عراق شدند، گفت: از ساعت ۲۴دیشب تا ۱۲ ظهر پنج‌شنبه ۱۳۲ هزار نفر از زائران اربعین از مرز مهران عبور کرده‌اند.

عبور ۱۳۲ هزار نفر طی ۱۲ ساعت از مرز مهران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، قاسم سلیمانی استاندار ایلام درباره وضعیت شهر مهران و مرز منتهی به عراق، گفت: جمعیت قابل توجهی به سمت مرز مهران در حرکت هستند به‌طوری‌که روز گذشته یعنی چهارشنبه هفدهم مهرماه ۹۸ شاهد عبور ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران بودیم که جمعیتی قابل توجه محسوب می‌شود.

اوافزود: از ساعت ۲۴ دیشب تا ۱۲ ظهر پنج‌شنبه نیز شاهد عبور ۱۳۲ هزار نفر از مرز مهران هستیم که پیش‌بینی می‌شود همین تعداد نیز تا ساعت ۲۴ امشب از مرز عبور کنند که جمعیتی درخور توجه است.

استاندار ایلام بیان کرد: به واسطه حرکت وسیع زائران به سمت مهران تمهیداتی اندیشیده شده که برای جلوگیری از ازدحام در مرز‌ها و همچنین معطلی در خاک عراق، زائران در درون کشور خودمان مدیریت شوند لذا ستاد اربعین تصمیم گرفت که جمعیتی که هم‌اکنون در مرز هستند با جمعیتی که به سمت مرز نزدیک می‌شوند فاصله‌ای بگیرند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: به همین دلیل با تمهیداتی که اندیشیده شده سرعت زائرانی که هم‌اکنون در حال تردد به سمت مهران هستند کمی کاسته شود تا جمعیت کنونی در مرز، بتوانند از گیت‌ها عبور کنند و سپس جمعیت منتظر به‌جای آنان به سمت مرز سرازیر شوند که به‌نوعی از ازدحام بیش از حد جلوگیری شود و مردم نیز در مرز عراق معطل نشوند و بتوانند در کشورمان از موکب‌های پذیرایی استفاده کنند.

انتهای پیام/ د

تردد زائران از مرز مهران طی ۱۲ ساعت

برچسب ها: استانداری ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.