کاهش ۱.۳ درصدی نرخ بیکاری در خراسان جنوبی

نرخ بیکاری خراسان جنوبی بر اساس آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، در تابستان امسال ۱.۳درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، رکنی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال برابر ۷.۶ درصد اعلام شد که این رقم کاهش ۱.۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال که برابر ۸.۹ درصد بود را نشان می‌دهد.

او افزود: نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱ درصد در بهار امسال با ۳.۵ درصد افزایش به رقم ۴۴.۵ درصد در تابستان امسال رسید.

رکنی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان جنوبی در تابستان امسال، ۴.۳ درصد نسبت به زمان مشابه در تابستان پارسال که برابر ۴۰.۲ درصد بود، افزایش یافته است.

او افزود: نرخ بیکاری خراسان جنوبی در تابستان امسال، ۲.۹ درصد از میانگین کشوری که ۱۰.۵ درصد اعلام شده است، کمتر بود و در بین استان‌های سراسر کشور پس از استان‌های همدان و زنجان در رتبه سوم کمترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، توسعه الگوی مشاغل خانگی، طرح مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و همچنین فعالسازی دفاتر کاریابی‌های غیردولتی استان و نظارت جدی و مستمر بر فعالیت‌های این دفاتر را از مهمترین علل کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان عنوان کرد.

او گفت:برگزاری سلسله همایش‌های ((تبیین سیاست‌های فعال بازار کار)) در شهرستان‌ها با موضوع تشریح سیاست‌ها و طرح‌های ذکر شده برای کارفرمایان، کارآفرینان و نسبت قابل توجهی از آحاد جامعه هدف استان، نقش بسیار مؤثری در این زمینه داشته است.

انتهای پیام/ک

کاهش نرخ بیکاری خراسان جنوبی در تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.