امضای چند تفاهم نامه برای توسعه خراسان جنوبی

در سفر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا چهار تفاهم نامه برای توسعه خراسان جنوبی به امضا رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  معتمدیان استاندار امروز با تشریح دستاورد‌های سفر معاون اول رئیس جمهور گفت: در این سفر تفاهم نامه‌های مهمی منعقد شد تا در ۴ منطقه محروم استان دستگاه‌های معین برنامه‌های خود را برای توسعه زیرساخت ها، اشتغال و محرومیت زدایی آغاز کنند.

او با بیان اینکه اجازه کشت محصولات آب بر در استان را نخواهیم داد افزود: تا دو سال آینده سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای از ۶۷ هکتار به هزار هکتار خواهد رسید و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی امسال در بخش سیستم‌های آبیاری نوین، منابع آبی را کنترل خواهیم کرد.

معتمدیان  با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای در خصوص تامین آب مناطق روستایی استان گفت: با تزریق ۴۶۰ میلیون تومان اعتبار، ۳۹ مجتمع آبرسانی را تا پایان دولت دوازدهم تکمیل خواهیم کرد.

استاندار در رابطه با آغاز عملیات قطعه شانزدهم راه آهن بیرجند به گناباد به طول ۳۲ کیلومتر هم گفت: هدف گذاری به گونه‌ای است که در یک برنامه میان مدت بیرجند به شبکه ریلی گناباد متصل شود و امیدواریم با تامین اعتبار این مسیر ۲۷۱ کیلومتری به اتمام برسد.

 معتمدیان تکمیل طرح دوبانده کردن محور بیرجند – قاین را نیازمند ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و افزود: با توجه به کم بودن اعتبارات دولتی، ۱۳۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه اعتبار نیاز است که بر اساس یک کنسرسیوم قرار شده است بانک مسکن ۵۰ میلیارد تومان آن را تامین و ۸۰ میلیارد تومان دیگر به کمک چند بانک دیگر فراهم شود.

او  در بخش آبخیزداری و اهمیت مهار روان آب‌ها گفت: در صورتی که تا پایان امسال ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به استان داده شود، دهه فجر ۱۰۰ بند خاکی برای کنترل روان آب‌ها ساخته خواهد شد.

استاندار خبر خوشی هم برای روستائیان استان در خصوص بهره مندی از بیمه داشت و گفت: قرار است در کل کشور تنها در خراسان جنوبی تمامی روستائیان از امتیاز بیمه با پرداخت یک سوم و داشتن حق بازنشستگی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.