انتظار جاماندگان اربعین برای تکمیل جاده ای در منوجان

مسئول موکب‌های مردم نهاد اربعین منوجان گفت: ایجاد جاده زیارت فضل ابن عباس (ع) پروژه‌ای که آرزوی همه منوجانی‌ها بود تا پیاده روی جاماندگان اربعین در آن انجام شود امسال هم به بهره برداری نرسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا احسانی مسئول و هماهنگ کننده موکب‌های مردم نهاد ستاد اربعین شهرستان منوجان گفت: راهپیمایی جاماندگان اربعین در این شهرستان از افتخارات بزرگی است که نصیب مردم منوجان شد.

او افزود: مردم ولایت مدار منوجان هرساله با ایجاد موکب‌هایی در طول مسیرمشکلات مردم را تاحدودی کاهش داده اند.

احسانی بیان کرد: نبود سایبان، کمبود سرویس بهداشتی ، نبود آب سردکن ، سرویس بهداشتی سیار در طول مسیر امامزاده از مشکلات زائران پیاده روی نمادین در این شهرستان است.

او صریح کرد: گذاشتن سرویس‌هایی برای برگرداندن مردم، توزیع چادر وبرپایی موکب‌هایی که به همت مردم وهیات‌های عزاداری اداره میشود، تیغ زدن وآب پاشی کردن جاده در شب قبل اربعین، جداکردن مسیر رفت و آمد ماشین‌های عبور و مروربا مردم عزادار در طول مسیر راهپیمایی از مهمترین اقدامتی است که ستاد اربعین باید به آن توجه کنند.

او افزود: پیاده روی نمادین هر ساله از مسجد ابوالفضل چغوکی آغاز و به زیارت فضل ابن عباس ختم می‌شود که در طول مسیر حدود ۱۰موکب راه اندازی می‌شود که همه آن‌ها از کمک‌های مردمی است.

 محمودی فرماندار منوجان گفت: برای جاده زیارت فضل ابن عباس(ع) اعتبار تخصیص یافته و ما هم اعتبارات لازم را خواهیم گذاشت وقرار داد آن با پیمانکار بسته شده و بزودی کار آن شروع خواهد شد.

پروژه جاده زیارت فضل ابن عباس در سال ۹۴ با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته  قرار بود احدا شود ، اما هنوز کلنگ آن به زمین زده نشده و پیمانکاری که چند بار شن در مسیر جاده خالی کرده و راه مردم را مسدود و مشکلات را دوچندان کرده است.

انتظار میرفت بعد از چندیدن سال این پروژه در هفته دولت افتتاح و برای پیاده روی نمادین اربعین امسال بهترین هدیه به مردم این شهرستان باشد.

جاده فضل ابن عباس به طول  ۱۰ الی ۱۵کیلومتر  از روستای چغوکی علیا شروع ودر طول مسیر به روستای مهرآباد و زیارت فضل ابن عباس (ع)و تیاب ختم می‌شود که اگر جاده  آسفالت شود حدود ۲۰۰ خانوار و زائرین ابن زیارت از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام /ی

جاده زیارت فضل ابن عباس (ع) به زودی احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار