عراقچی در نشست کنفرانس بین المللی - منطقه‌ای تغییر اقلیم مطرح کرد؛

ضرورت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تغییر اقلیم/ لزوم مدیریت منابع آبی و آگاهی بخشی عمومی

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در زمینه تغییر اقلیم گفت: اقدام در این زمینه بدون همکاری با بقیه کشورها انجام شدنی نیست.


به گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس عراقچی در نشست اعضای هیئت رئیسه ششمین کنفرانس بین المللی - منطقه‌ای تغییر اقلیم اظهار کرد: همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این دوره از کنفرانس باید پررنگ‌تر شود؛ چون اقدام در خصوص تغییر اقلیم و تبعات آن بدون همکاری با سایر کشورها انجام شدنی نیست و در مباحثی مانند ریزگرد، آب‌های فرامرزی و مدیریت آن‌ها، قطعاً بدون همکاری‌های منطقه‌ای نمی‌شود خیلی از مسائل را مدیریت کرد.

او با اشاره به اهمیت ارتباط با همسایگان و چگونگی ارتباط با آنان افزود: می‌شود موضوعات مورد مناقشه را به موضوع همکاری تبدیل کرد.

عراقچی از آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری همه‌جانبه با ششمین کنفرانس بین‌المللی _ منطقه‌ای تغییر اقلیم خبر داد و خواستار افزایش آگاهی عمومی در  زمینه پیامدهای تغییر اقلیم شد.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: افزایش آگاهی عمومی در خصوص پیامدهای تغییر اقلیم باید مورد توجه قرار گیرد، وظیفه اصلی دستگاه‌های مربوطه مدیریت منابع آبی کشور و حرکت به سمت تاب‌آوری است.

او با بیان این‌که در شرایط کنونی، افزایش و گسترش آگاهی عمومی مهم‌ترین نیاز ما است، افزود: نسبت به تغییر اقلیم و تبعات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی آن کار زیادی انجام نشده است.

 عراقچی با اشاره به اینکه، تبعات اجتماعی تغییرات اقلیمی کمتر مورد توجه واقع شده و نیاز است این رویکرد در بین مردم و مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، توصیه کرد: هدف اصلی کنفرانس بر محور ضرورت مقابله با خشکسالی، مدیریت منابع آب و سازگاری و تاب‌آوری در سطح مردم، مسئولان، تصمیم‌گیران قرار گیرد.

او افزود: وظیفه اول و اصلی ما مدیریت منابع آبی کشور و حرکت به سمت تاب‌آوری است و باید بر آگاهی‌بخشی عمومی در این خصوص تمرکز شود

براساس این گزارش، نشست اعضای هیئت‌رئیسه «ششمین کنفرانس بین‌المللی_منطقه‌ای تغییر اقلیم»، با حضور «سید عباس عراقچی»، معاون وزیر امور خارجه، سحر تاج‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، دبیران اجرایی و علمی کنفرانس و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران در ستاد سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

در بخشی از این نشست، گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده به‌منظور برگزاری کنفرانس ارائه شد و موضوع نشست مشترک هیئت‌رئیسه در طول برگزاری کنفرانس و سیاست‌گذاری پنل‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار