اردکانیان در پاسخ به نماینده مردم دهلران:

۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای احداث شبکه‌های آبیاری اختصاص دادیم/ باید به معیشت مرز نشینان توجه کرد

وزیر نیرو گفت: بر اساس درخواست آقای روحانی از رهبر انقلاب و به منظور توسعه طرح‌های آب و احداث شبکه‌های آبیاری ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص دادیم

تلاش می‌کنیم با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه طرح‌های آبی نیمه تمام را به اتمام برسانیم / باید به معیشت مرز نشینان توجه کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در پاسخ به سوال شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران مبنی بر علت عدم اراده جدی برای اجرای پروژه‌های ملی شامل سامانه گرمسیری و مهار آب‌های مرزی اظهار کرد: سوال آقای کاظم زاده ناظر بر مهمترین پروژه‌های آب کشور است که یکی از نقاط روشن در جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ما این طرح‌ها را در ۱۲ استان مرزی کشور در دست کار قرار دادیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: از مسائل مهم در مناطق مرزی توجه به معیشت مرزنشینان است که یکی از اصلی‌ترین ارکان معیشت آنان آب تلقی می‌شود.

اردکانیان ادامه داد: بر اساس درخواست آقای روحانی از رهبر انقلاب به منظور توسعه طرح‌های آب و احداث شبکه‌های آبیاری ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص دادیم که ۶ میلیارد دلار آن سهم وزارت نیرو و مابقی سهم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی بیان کرد: وزارت نیرو با اولویت بندی به برنامه‌ریزی پرداخته تا بتواند با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی طرح‌های پروژه آبی را به اتمام برساند.

وزیر نیرو گفت: تا به حال احداث ۴۷ سد به اتمام رسیده و علیرغم نوسانات ارزی و ارزش و قیمت مصالح در سال گذشته حدود ۸۳ درصد طرح‌ها را عملیاتی کرده‌ایم تا جایی که آب شرب ۴۸ شهر ۱۰۳۶ روستا تامین شده است.

اردکانیان افزود: حدود ۴۷۰ مگاوات انرژی برق آبی فراهم شده است، امیدواریم که با حمایت سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بتوانیم طرح‌های آبی را از توقف بازداریم.

وی ادامه داد: در استان ایلام طرح سامانه انتقال گرمسیری بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک تلقی می‌َشود.

وزیر نیرو افزود: برای تامین آب روستا‌های دشت عباس و شهرستان دهلران از سال ۹۴ اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم و ان‌شاءلله تا پایان مرداد ماه سال جاری از این طرح‌ها بهره‌برداری می‌شود و سعی می‌کنیم مشکل آب روستا‌ها را به نحو مقتضی حل کنیم..

اردکانیان ادامه داد: در آخرین سفر رئیس جمهور به استان خراسان دویست و بیست و چهارمین تصفیه خانه فاضلاب کشور افتتاح شد که این امر مسئله قابل توجهی قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار