گزارش/

پرویز فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان کیست؟ + فیلم

صبح امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی پرویز فتاح را به سمت ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند که در ادامه قسمتی از فعالیت‌های مدیریتی فتاح را خواهید خواند.

پرویز فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان کیست؟ + فیلمبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح قره باغی متولد ۱۳۴۰ در ارومیه است. او در سال ۶۸ در دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب مدرک کارشناسی مهندسی عمران شد و در سال ۷۲ مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه امام حسین (ع) و امیرکبیر در رشته مهندسی صنایع کسب کرد.

فتاح در سال ۸۴ و کابینه اول محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت نهم به عنوان وزیر نیرو منصوب شد. فعالیت او تا سال ۸۸ در این سمت ادامه داشت تا اینکه با پایان دولت نهم بعنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه منصوب شد.

پس از پایان ماموریتش در سال ۸۸ به بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت و در سال ۹۴ به سمت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منصوب شد، او با فعالیت‌های گسترده در این نهاد توانست کارنامه خوبی را از خود به جای بگذارد.

Image result for ‫پرویز فتاح‬‎
صبح امروز با پایان یافتن دوره مدیریت سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی پرویز فتاح را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.


بیشتر بخوانید: انتصاب رؤسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد


از دیگر فعالیت‌های علمی و اجرایی فتاح می‌توان به عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، معاونت فنی طرح‌های بزرگ سدسازی، مدیریت امور قرارداد‌های بزرگ ملی، مشارکت در تدوین و تألیف کتاب طرح‌های عمرانی، مشارکت در تدوین و احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، مدیر پروژه مطالعات مدارس کشور، انتشارات مقالات متعدد در خصوص صنعت سدسازی اشاره کرد.

ماجرای فیش حقوقی پرویز فتاح  به عنوان مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) 

این مقام مسئول در اردیبهشت ۹۵ یعنی اوایل مدیریتش در کمیته امداد امام خمینی (ره)  از فیش حقوقی خود رونمایی کرده و آن را در اختیار رسانه‌ها گذاشته است که تصویر آن را در ادامه می‌بینید.

پرویز فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان کیست؟ + فیلم

 همچنین او در حادثه سیل اخیر با حضور به موقع خود و بدون تشریفات توجه بسیاری از رسانه ها را جلب کرد.

Related image

 

۶ رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ۹ اسفند ۱۳۵۷ بنا به فرمان بنیان گذار انقلاب اسامی خطاب به شورای انقلاب تاسیس شد.

این بنیاد تاکنون  ۷ مدیر به ترتیب علینقی خاموشی (۱۴ اسفند ۱۳۵۷ تا ۲۶ شهریور ۱۳۵۹)، شهید محمدعلی رجایی (۲۶ شهریور ۱۳۵۹ تا ۸ شهریور ۱۳۶۰)، میرحسین موسوی (۱۳ آذر ۱۳۶۰ تا ۱۵ شهریور ۱۳۶۸)، محسن رفیق‌دوست (۱۵ شهریور ۱۳۶۸ تا ۳۱ تیر ۱۳۷۸)، محمد فروزنده (۳۱ تیر ۱۳۷۸ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۳)، محمد سعیدی‌کیا (۳۱ تیر ۱۳۹۳ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۸)  و پرویز فتاح به عنوان هفتمین مدیر را در تاریخ خود به ثبت رسانده است.

پرویز فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان کیست؟ + فیلم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امراله مهماندوست
۰۱:۵۳ ۱۷ دی ۱۳۹۹
سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور باید منحل شود چون یک سازمان دروغگوی اشغال کثافت بی غیرت بی حیا بی خدا بی پیغمبر بی امام است جانبازم با کدملی *********** تلفن همراه ۰۹۱۷***۶۶۴۰ تلفن ثابت ۰۷۱******۶۳ و کد پستی ۷*******۱۵۶ پست الکترونیکی ******************* استان فارس شهرستان شیراز خواهشمندم سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه دو شیراز بررسی کنند برای اینجانب که جانبازی هستم که با بیشترین درصد از کار افتادگی فقط شامل ۲۵ از کار افتادگی شده ام خواهشمند است نظرم را به صورت عمومی منتشر کنید تا شاید اینجانب را به مراجع خیلی خیلی خیلی خیلی … عادل دادگستری شهرستان مربوطه یا استان مربوطه یا قوه قضائیه معرفی نمایند تا مشخص شود که سازمان مربوطه در سطح کشور یا اداره کل مربوطه در سطح استان مربوطه یا اداره مربوطه در سطح شهرستان مربوطه از زمان مجروحیت اینجانب در جنگ تحمیلی تاکنون برای اینجانب چه کارها کرده اند؟ خیلی گرفتارم کسی به دادم نمی رسد
United States of America
مهدی اتفافی
۰۲:۵۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام.خداقوت.خدا خیرتون.بده.اکثر نگهبانان بنیاد از شرکت هستن.وشبانه روز خدمتگذارهستن.همه جوان ها یا سن بالاها.رو رسمی نمی کنن.این سپاه این ارتش.دلگرمی خیلی مهمی برای کارکنان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا میداند صداقت وپاکی در چهره این سید بزرگوار موج می زند کاش این مملکت ۱۰۰ نفر مثل این سید می داشت خدا حفظش کند واقعا احساسم این است که گوشه ای از قلبم است
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
با سلام خدمت بزرگوار عزیز جناب آقای دکتر فتاح خدا عمر طولانی نصیب شما کند که به فکر کارگر هستید من یک کارگر هستم از زمانی که شما بزرگوار آمدید ما خیلی امید به زندگی شدیم ما کارگران از شما خیلی تشکر میکنیم که به فکر اقشار کم درآمد و کارگر هستید ممنونم
United States of America
فاطیمل
۰۳:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
لطفاً صدای ما رو به گوش آقای فتاح برسانید. چرا فکری به حال بورسیه های بنیاد نمی کنند؟اینان از جوانان نخبه و استعدادهای برتر هستن که عمرشون در انتظار استخدام قانونی هدر می ره. تو رو خدا برسید به داد این جوانان. فردا روز گذاشتن و از مملکت رفتن نگید فرار استعدادها و مغزها!!!!!!!!!!!
نزدیک دو ساله همسرم فارغ از تحصیل شده و تا کنون دعوت به کار نشده. در حالی که بنیاد متعهد به استخدام است ولی به تعدش عمل نمی کنه‌!!!!!!!!! تو خود بخوان از این حدیث مجمل!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا حیدری اورنجقی
۰۰:۳۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام واحترام
من دختر ۲۳ ساله پدرم ۸۰ درصد معلول هستن ومن تازه درسمو تموم کردم لیسانس حسابداریم دنبال کار میکردم ولی جایی پارتی ندارم میخوام کمکم کنید.خیلی ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس از زمزم گرگان
۰۷:۴۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
باسلام.کمک هزینه معیشتی یک ونیم میلیون تومانی بما داده نشد
Iran (Islamic Republic of)
عزت شاه حسینی
۱۶:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
چرا یک ونیم میلیون که کمک هزینه معیشتی بنیاد تصویب کرده بود شرکت زمزم آزادی تهران به ما ندادند و200هزار تومان 22بهمن رو ندادن ولی مدیران پاداش های خود رو دریافت کردند با تشکر از برادر فتاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تا زمانی داور پناه ریس نیروی انسانی فولاد کاوه هست همین هست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا جعفر زاده
۲۰:۲۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
باسلام واحترام اینجانب علیرضا جعفرزاده درشرکت فولادکاوه هرمزگان به صورت روزمزد کارمیکنم ولی بدلیل نداشتن پارتی نمیتوانم به صورت رسمی درشرکت فولاد کاوه بشوم هرروز نیرو ازبیرون میگرندچرا اولویت بااونی داخل شر زحمت کشیده نیست تحصیلات فوق دیپلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
مبارکش باشه
آخرین اخبار