ضرورت همکاری تمام نهادها برای اجرایی شدن اهداف اصلی مسابقات قرآن

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:همیاری و همکاری تمام نهادهای یک استان برای اجرایی شدن تمامی اهداف اصلی و جانبی مسابقات قرآن کریم ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،علی مقنی رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: این ستاد وظیفه فنی و علمی، رسانه و نظارت بر سیستم اجرایی را در مسابقات برعهده دارد.

او افزود: وظایف هر بخش به ستاد اجرایی یعنی اداره کل اوقاف و امور خیریه هر استان ابلاغ می‌شود و بر این اساس کمیته پشتیبانی، مدعوین، تبلیغات، اطلاع رسانی بانوان، فرهنگی و فوق برنامه اجرای امور ابلاغی را برعهده می‌گیرند.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وظیفه کمیته فرهنگی برگزاری محافل فرهنگی، در سطح استان برگزار کننده مسابقات است، گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز از وظایف مهم این کمیته‌ها است.

او تصریح کرد: باید مردم را نیز به سمت و سوی مسابقات قرآن کریم بکشانیم، آن‌ها از جشنواره‌ها و مسابقاتی استقبال می‌کنند که در زندگی آن‌ها نقش کاربردی داشته باشد و بر این اساس برگزاری کارگاه‌ها و محافل قرآنی، برنامه‌های ویژه برای دانش‌آموزان و گروه‌های سنی مختلف در کنار مسابقات ضرورت دارد.

مقنی ادامه داد: همیاری و همکاری تمام نهاد‌های یک استان برای اجرایی شدن تمامی اهداف اصلی و جانبی مسابقات قرآن کریم ضروری است و بدون همکاری همه نهاد‌ها در تامین هزینه‌ها و برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات این اهداف محقق نخواهد شد.

او با اشاره به این نکته که مدیران استان اصفهان در همکاری برای برگزاری مسابقات قرآن کریم کوتاهی کردند، اظهار داشت: زمانی که بحث قرآن کریم پیش می‌آید باید بدانیم که متعلق به یک ارگان خاص نیست بلکه این مسابقات متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، لذا زمانی که چنین رویداد قرآنی بزرگی اتفاق می‌افتد باید به عنوان مدیران قرآنی همه اختلاف سلیقه‌ها و سیاسی بازی را کنار بگذاریم و با هم همراه و همرنگ شویم چرا که سیاست ما را قرآن تعیین می‌کند.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: ما از جامعه قرآنی نیز انتظار داشتیم که حضور پررنگی در این رویداد بزرگ مسابقات داشته باشند، اما متاسفانه منفعلانه با موضوع برخورد شده است و بر این اساس انتظار داریم با تشکیل جلسات و همفکری در این زمینه در سال‌های آینده شاهد حضور همه جانبه همه نهاد‌ها و گروه‌های مردمی در مسابقات باشیم.

انتهای پیام/م

 

انتقاد از برخورد منفعلانه برخی دستگاه‌ها در قبال مسابقات ملی قرآن

منبع: تسنیم

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار