استاندارایلام خبر داد;

تردد ۳۰۰ هزار نفراز مرز مهران

استاندارایلام گفت:پیش بینی می‌شود تا پایان امشب ۳۰۰هزار نفراز مرز خارج شود.

تردد ۳۰۰  هزار نفراز مرز مهرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به جمعیت بسیار زیاد زائران در مرز مهران، پیش‌بینی می‌شود تا پایان امشب ۳۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کنند.

او افزود:علی‌رغم اینکه تاکنون بیش از ۴ برابر مدت مشابه تردد در مرز مهران به ثبت رسیده است اما با توجه به آماده شدن زیر ساخت‌ها و تعامل بسیار خوب با مسوولان آن طرف مرز و ایجاد تمهیدات ویژه، رفت و آمد زوار در این مرز بین‌المللی روان است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در طول مسیر همکاران در راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی مسیرهای اربعین را در راه‌های منتهی به استان کیلومترها دورتر تا پایانه مرزی مهران پایش و کنترل می‌کنند.

او عنوان کرد: اگر نیاز باشد روند عبور و مرور یا با توقف یا تغییر مسیر تعدیل می‌شود البته در مناطقی این رویکرد اجرا می‌شود که موکب‌ها و محل اسکان وجود داشته باشد و امکان پذیرایی از زوار در صورت توقف موقتی میسر شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به مشکل آب آشامیدنی زوار خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل سه میلیون بطری آب معدنی وارد مرز مهران شد.

او یکی از نیازهای ستاد اربعین را فراهم کردن اتوبوس به اندازه کافی در هنگام برگشت زوار عنوان کرد و گفت: در این راستا نیازمند همکاری بیشتر وزارت راه و شهرسازی هستیم به همین خاطر از فردا این عزیزان در مرز مهران مستقر می‌شوند.

استاندار ایلام در ادامه ضمن اینکه به زوار توصیه کرد که در صورت خستگی یا خواب آلودگی هرگز رانندگی نکنند، اضافه کرد: متاسفانه در چند روز گذشته شاهد تصادف‌هایی در مسیرهای دو طرف مرز بوده‌ایم.

سلمانی دشتکی یادآور شد: خبر جان باختن هموطنان و زوار عزیز در این تصادفات برای ما بسیار تلخ است و در اینجا از زوار عزیز خواهش می‌کنیم که در صورت خستگی با یک توقف کوتاه سفر امن خود را ادامه دهند.

 

انتهای پیام/با

پیش بینی تردد در مرز مهران

برچسب ها: استانداری ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.