بسته اخبار حوادث امروز ۲۰ مهر ماه ۹۸؛

به دام انداختن شکارچیان متخلف/ تیمار و رهاسازی دو بهله عقاب در طبیعت مهاباد

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۰ مهر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز شنبه ۲۰ مهر سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

چهار شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

فاروق سخنور رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره چهار شکارچی متخلف را در ارتفاعات روستای بهنگوین این شهرستان دستگیر کردند.

او افزود: از شکارچیان لاشه ۷ قطعه کبک وحشی، سه رشته تور دام مخصوص زنده گیری کبک و چهار اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه پرونده این متهمان برای رسیدگی مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شد، اضافه کرد: زنده گیری و شکار بی رویه این پرندگان باعث کاهش جمعیت گونه‌ها می‌شود و در بلند مدت خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

کبک پرنده‌ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه‌های کوهستان و مناطق شیب دار صخره‌ای و سنگلاخی است؛ شکارچیان، کبک را به خاطر زیبایی و صدای دلنشین آن‌ها زنده گیری کرده و در محیط‌های خانگی نگهداری می‌کنند که این امر باعث از بین رفتن قدرت باروری و زاد و ولد این پرنده می‌شود.

درمان و رهاسازی دو بهله عقاب در طبیعت مهاباد

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: تانیا جمیانی و صابر احمدی از دوستداران طبیعت در مهاباد پس از مداوای دو بهله عقاب زخمی، آن‌ها را به دامان طبیعت بازگرداندند.

او با بیان اینکه تیمار این دو عقاب نزدیک به سه سال زمان برده است، افزود: مراقبت، نگهداری و تغذیه مناسب و همچنین مراقبت‌های دامپزشکی و تزریق واکسن به منظور جلوگیری از تضعیف جسمانی، از جمله کار‌هایی بود که برای مداوای این دو پرنده زیبا صورت گرفت.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ پرنده و حیوان وحشی پس از تیمار و بهبود به دامان طبیعت بازگشته‌اند.

۴ کشته و زخمی بر اثر تصادف در جاده مهاباد- سردشت

بیژن فر بخشدار خلیفان گفت: صبح امروز تصادف شدیدی در محدوده سه راهی پل حاجی مامیان روی داد که بر اثر آن دو نفر به علت شدت جراحات در دم جان باختند و دو نفر دیگر هم مصدوم شدند.

او با بیان اینکه علت این حادثه انحراف به چپ خودروی پژو استیشن بوده است، افزود: مصدومان این حادثه به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.