عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نباید طرح TOD به پایتخت الصاق شود/ دغدغه ما بازگشت حس تعلق شهروندان به پایتخت است

نژادبهرام گفت: تعامل بیشتر کمیسیون‌های شهرسازی با حمل و نقل می‌تواند برای طرح خیابان کامل فرصت بهتری ایجاد کند.

پاینده/ نباید طرح خیابان کامل به پایتخت الصاق شود/ دغدغه ما بازگشت حس تعلق شهروندان به پایتخت استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در نشست تخصصی TOD (خیابان کامل) با تأکید بر اینکه TOD ظرفیت مهمی در توسعه شهری است، گفت: بسیار خوشحالم که شورای شهر تهران کمیته خیابان کامل را تشکیل داده و این اقدام عملی ارزشمند است، اما نباید آنچه را که در قالب مفاهیم بیان می‌کنیم، حالت الصاقی پیدا کند.

وی افزود: برج‌های منطقه ۲۲، برج‌های منطقه ۱ و ۴ در دامنه البرز از مصادیق مواردی هستند که به پایتخت الصاق شدند.

نژادبهرام تاکید کرد: باید توجه کنیم که موضوع TOD نیز به پایتخت الصاق نشود و اگر امروز از کسانی که در گذشته طرح جامع پایتخت را نوشتند سوال کنیم، آن‌ها هم پیش بینی نمی‌کردند که این گونه لایه‌های جدیدی در پایتخت ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مشترک استفاده کرد، گفت: باید دقت کنیم که با اجرای طرح TOD شهر را دچار مشکل و شوک نکنیم و در این حوزه فضا و زیرساخت‌هایی زیادی وجود دارد و نکته قابل تأمل این است که شهر تهران بر اساس طرح تفصیلی برنامه‌ریزی شده است و نباید آن‌ها را نادیده گرفت، زیرا اعتقاد ما این است باید به روش‌ها وفادار باشیم.


بیشتر بخوانید: شهرسازی فروش تراکم نیست


توجه به محله‌های پایتخت و محله محوری مدنظر است

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در رویکرد جدید توجه به محله‌های پایتخت و محله محوری مدنظر است، گفت: اگر قرار باشد ما در هر محله‌ای یک خیابان کامل داشته باشیم، باید نگاه کنیم که آیا آرزوی ما که همان تعلق خاطر به محله‌های پایتخت است، برآورده می‌شود یا خیر، زیرا دغدغه ما این است که در محله‌های پایتخت حس تعلق ایجاد شود، نباید با ترکیب جدیدی این رویکرد را دچار چالش کرد.

نژادبهرام با اشاره به افزایش تعامل کمیسیون شهرسازی با کمیسیون حمل و نقل گفت: آرزوی من این است که تعامل بیشتری بین کمیسیون شهرسازی با حمل و نقل ایجاد شود، زیرا فعالیت TOD در پهنه فعالیت‌هایی قرار دارد که ترکیبی از شهرسازی با حمل و نقل است که اگر این دو حوزه کنار هم خوب کار کنند، فرصت بهتری ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: داشتن طرح جامع به ما فرصت می‌دهد تا برای اجرای طرح‌های توسعه شهری هم سرمایه گذار پیدا و هم منابع مالی را از این طریق تأمین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار