کد خبر: ۷۱۰۱۹۵۵
گروه : اجتماعی » شهری
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران مطرح کرد؛

گلپایگانی با تأکید بر اینکه هدف از شهرسازی، فروش تراکم نیست، گفت: در حوزه شهرسازی باید موضوعاتی از قبیل ترافیک، اقتصاد، تاریخ و غیره شکل گیرد.

شهرسازی فروش تراکم نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نشست تخصصی TOD (خیابان کامل) با اشاره به اینکه در طرح جامع تفصیلی شهر تهران پیش‌تر به رویکرد حمل و نقل عمومی TOD توجه نشده است، گفت: باید اعلام کرد که در طرح جامع ارائه شده در سال ۸۶ در بخش‌هایی از آن‌ها رویکرد شفاف نیست و اگر بخواهم به حوزه‌هایی اشاره کنم باید بگویم در حمل و نقل همگانی، حفظ باغات، ابنیه تاریخی و ... رویکرد شفافی در طرح جامع پایتخت ارائه نشده است.

وی با طرح این پرسش که ما امروز در کجا قرار داریم، افزود: امروز ما در شهرداری تهران بازنگری طرح تفصیلی پایتخت را آغاز کردیم و طبق مصوبه شورای شهر تهران موضوع TOD (خیابان کامل) در دستور کار است و ما کلیه جوانب این امر را مورد آسیب‌شناسی قرار دادیم و باید اعلام کنم طرح خیابان کامل موضوع جدی و مهمی است که مدیریت شهری آن را دنبال می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر گستردگی طرح TOD گفت: زمانی که ما صحبت از رویکرد می‌کنیم صحبت از آرمان‌های کلی است، اما در زمان عملیاتی کردن آن متوجه می‌شویم که موضوع گسترده است و باید آگاه باشیم که شهرسازی موضوعی موازی حمل و نقل و ترافیک و یا دیگر حوزه‌ها نیست، زیرا شهرسازی فرآیندی از تعامل با دیگر حوزه‌ها و جدا دیدن حوزه شهرسازی از دیگر حوزه‌ها نگاهی غلط است.

گلپایگانی تأکید کرد: شهرسازی فرآیند تاریخ، اجتماع و اقتصاد شهر است که همه این‌ها به صورت جامع شهرسازی را شکل می‌دهد.


بیشتر بخوانید: خطوط مترو ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر را در روز دارد/ تغییر بافت سکونت کار ساده‌ای نیست


وی با تأکید بر اینکه شهرسازی، تراکم فروشی، حمل و نقل و ترافیک نیست، افزود: شرایط امروز و نگاه مثبت ما به حمل و نقل عمومی کمک می‌کند که اقدام‌های جدیدی در حوزه شهرسازی شکل گیرد، حال رابطه شهرسازی را باید با ساماندهی شهر در کنار ترافیک و حمل و نقل دید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران ظرفیت‌های بالایی وجود دارد، گفت: شاید اگر در آغاز احداث مترو در پایتخت بودیم، آن را بر اساس ویژگی‌های شهری می‌دیدیم و احداث می‌کردیم، به عنوان مثال در منطقه ۱۲ که محدودیت بارگذاری دارد ایستگاه مترویی احداث نمی‌کردیم که در اطراف آن تراکم ساخت و ساز شکل گیرد.

گلپایگانی با اشاره به اینکه موضوع TOD فرصت خوبی است، تصریح کرد: ما در مدیریت شهری و شهرسازی از طرح خیابان کامل استقبال می‌کنیم، زیرا شهر را باید بر اساس سازمان فضایی، نظام اکولوژی و حمل و نقل دید.

وی با تأکید بر اینکه شهر‌های اقماری تهران مانند لندن نیست، گفت: اتصال شهر‌های اقماری تهران به پایتخت موجب فشار بیشتر بر تهران می‌شود.

انتهای پیام/

توضیحات شهرداری تهران درباره شهرسازی و تراکم فروشی

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر