نقش کلیدی کانون وکلا در بالابردن آگاهی های حقوقی مردم

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: کانون وکلا در بالابردن آگاهی‌های حقوقی مردم نقش کلیدی دارد و باید در صدا و سیما و تابلو‌های شهری سهم بیشتری داشته باشد.

کانون وکلا در بالابردن آگاهی های حقوقی مردم نقش کلیدی داردبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سردار محمد رضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان یزد در دیدار با اعضای هیئت مدیره و ریاست کانون وکلا دادگستری یزد گفت: کانون وکلا در بالابردن آگاهی‌های حقوقی مردم نقش کلیدی دارد و باید در صدا و سیما و تابلو‌های شهری سهم بیشتری داشته باشد.

او افزود: استان یزد از نظر امنیتی شرایط مطلوبی دارد و بسیاری از قانون شکنی‌ها و جرایم خشن را در استان شاهد نیست و این ناشی از فرهنگ دینی و تمدن اصیل مردم یزد است.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت:  جامعه‌ای موفق و امن خواهد بود که به مقررات و ضوابط توجه ویژه‌ای داشته باشد.

سردار میرحیدری ادامه داد: وفاقی که بین دستگاه‌های قضایی، انتظامی و حقوقی در استان وجود دارد، کمک شایانی به پلیس کرده است تا بتواند با دغدغه کمتری ماموریت‌های خود را دنبال نماید.

او ضمن اشاره به شرایط متفاوت نیروی انتظامی نسبت به گذشته، ادامه داد: پلیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مرجع برای کشور‌های منطقه محسوب می‌شود به طوری که استکبار با تمام تلاش خود در برهم زدن امنیت نتوانسته در این راه موفق باشد حتی پلیس ایران در آموزش‌های پلیس‌های منطقه در جهت رفع بی نظمی‌ها و بحران‌های منطقه تاثیرگذار است.

سردار میرحیدری اضافه کرد: بعضی از ماموریت‌های ناجا تا حدودی متاثر از کم کاری دستگاه‌های فرهنگی است و اگر آشنایی مردم با قانون و اصلاح رویه‌ها از سوی نهاد‌های فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در کشور بود.

در ادامه محمد حسین جعفری، رئیس کانون وکلای استان یزد ضمن اهدای کتاب یکی از وکلای ایثارگر به فرماندهی نیروی انتظامی، گفت: وکلای کانون وکلای یزد با انجام وکالت‌های معاضدتی به افراد بی بضاعت معرفی شده توسط دفتر امام جمعه، کمیته امداد، بهزیستی، نمایندگان مجلس و سایر سازمان‌ها در کمک به همنوعان خود پیش قدم هستند.

او ادامه داد: طرح هر مسجد، یک حقوقدان برای اولین بار توسط سازمان بسیج حقوقدانان و کانون وکلای دادگستری در یزد کلید خورد و هم اکنون رئیس قوه قضاییه در صدد تعمیم و گسترش این طرح در سراسر کشور می‌باشد.

دکتر جعفری خطاب به فرمانده ناجا تاکید کرد: شما را جزو خانواده حقوق می‌دانیم و در زمان فرماندهی حقوقدانی، چون شما، بُعد پیوند مردمی نیروی انتظامی تقویت شده است.

او در پایان ضمن اشاره به حکم مقام معظم رهبری به رئیس دستگاه قضا مبنی بر افزایش اعتماد عمومی و دلگرمی مردم تاکید کرد: انشاالله با تعامل تمام نهادها، اعتماد عمومی مردم در تمام بخش‌ها افزایش و ارتقاء یابد.

انتهای پیام /ی

نقش کلیدیکانون وکلا در بالابردن آگاهی های حقوقی مردم  

برچسب ها: نیروی انتظامی ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار