اجرا طرح نظارتی ویژه اربعین

کارشناس بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت : ۲۰ رستوران و سوغات‌سرای متخلف در طرح نظارتی ویژه اربعین در این شهرستان پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهمن خدادادیان کارشناس بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌های مرکز بهداشت برای خدمات رسانی به زوار اربعین استفاده می‌شود، گفت : در راستای تامین سلامت زائرین اربعین نظارت بر کیفیت آب از نظر میکروبی و طبخ غذا، سلامت مواد غذایی تهیه شده، فرآوری شده و توزیع شده در موکب‌ها در دستور کار قرار دارد.

او از برپایی ۵۱ موکب در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت : موکب‌ها بیشتر در مسیر رفت خدمات رسانی می‌کنند و درصد هستیم این موکب‌ها با توجه به ازدحام جمعیت در دور بازگشت نیز دایر شوند.

این مسئول گفت: همچنین بر مراکز عمومی نظیر مساجد، خوابگاه ها، پارکها، سرویس‌های بهداشتی، پایانه‌های مسافربری و فرودگاه و راه آهن نظارت ویژه اعمال می‌شود.

او گفت: به منظور کنترل بیماری‌های واگیر نیز واحد مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط در راستای پیشگیری از شیوع وبا به رصد زوار هنگام بازگشت خواهند پرداخت و درصورت مشاهده برخی علائم کمیته‌های مربوطه فعال خواهند شد.

کارشناس بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: همچنین نظارت بر مدیریت پسماند و زباله‌های تولیدی در اطراف موکب با همکاری محیط زیست انجام و بر دفع مناسب فاضلاب نظارت می‌شود.

خدادادیان با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از نیرو‌های مرکز بهداشت به مرز خسروی اعزام می‌شود، گفت: این افراد شامل پزشک، بهیار، دارویار، پرستار و بازرسین هستند.

این مسئول گفت: سه مرکز جامع خدمات سلامت در مسیر تردد زوار شامل مرکز ورله در بیلوار، قازانچی و ماهیدشت به صورت شبانه روزی به زوار اربعین خدمات رسانی می‌کنند.

او گفت: در راستای نظارت بر اماکن بین راهی در مسیر تردد زوار ۲۰ مکان متخلف شامل رستوران و سوغات سرا پلمب شده که با اخذ تعهد محضری و به شرط رفع نواقص بازگشایی شدند.

کارشناس بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از ارجاع ۳۰ فقره پرونده تخلف به مراجع قضایی خبر داد و افزود: طی دو هفته اخیر سه تن مواد غذایی شامل گوشت فاقد مهر دامپزشکی، نوشابه و ماست تاریخ مصرف گذشته معدوم شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اعزام ۱۵۰ نفر از نیرو‌های مرکز بهداشت به مرز خسروی

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار