استقرار سه فروند بالگرد در مرز رسمی خسروی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : امروز سه فروند بالگرد به منظور خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی (ع) در مرز رسمی خسروی مستقر خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صائب مدرسی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون یک فروند بالگرد اورژانس هوایی را در مرز خسروی مستقر کرده ایم و ۲ فروند دیگر نیز تا پایان امروز در این پایانه مرزی مستقر میشوند.

او با بیان اینکه ۲ بالگرد اورژانس هوایی در پادگان ابوذر ارتش مستقر هستند، گفت : این بالگرد‌ها به منظور آماده باش برای خدمات رسانی بهتر و سریع‌تر به زائران اربعین حسینی به پرواز درخواهند آمد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فعالیت پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این اتوبوس آمبولانس‌ها در سه راهی نصرآباد، کمربندی غربی، قصرشیرین، پایانه خسروی و گردنه مرصاد مستقر شده اند.

مدرسی افزود: علاوه بر این آمبولانس‌ها صد دستگاه آمبولانس نیز در طول مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه بیشتر خدمات درمانی ارائه شده در حاشیه مرز خسروی ساماندهی شده اند، گفت: ۱۲ پایگاه سیار دانشگاه علوم پزشکی در محدوده سه راهی نصرآباد تا قصرشیرین فعالیت می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث افزود: در محدوده پایانه خسروی هفت آمبولانس و سه پایگاه و بعد از گیت‌های خروجی نیز ۲ پایگاه و سه آمبولانس به منظور خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی مستقر کرده ایم.

مدرسی با بیان اینکه ۱۴ درمانگاه در مسیر زائران اربعین حسینی به زائران خدمات‌دهی می‌کنند، افزود: علاوه بر مسیر مرز خسروی در مسیر منتهی به استان ایلام و مرز مهران نیز خدمات بهداشتی ارائه می‌شود.

او افزود: در محدوده مرز خسروی و پایانه ۲ آزمایشگاه مجهز فعالیت خود را آغاز کرده و در صورت نیاز از بیماران نمونه گیری می‌کنند.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث،گفت: ۴۰۰ نیروی ستادی و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه در تردد زائران اربعین حسینی به آن‌ها خدمات دهی خواهند کرد.

او با بیان اینکه این دانشگاه سه بیمارستان صحرایی در مرز خسروی مستقر می‌کند، گفت: این بیمارستان‌ها توسط سپاه، ارتش و دانشگاه علوم پزشکی به ترتیب در کمربندی غربی قصرشیرین، پایانه مرزی خسروی و در اطراف درمانگاه خسروی مستقر شده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: زائران اربعین حسینی (ع) در زمان بازگشت از عراق در مرز خسروی کنترل بهداشتی می‌شوند.

مدرسی افزود: این کنترل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از ورود بیماری‌های واگیردار از طریق زائران به کشور انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تیم‌های ویژه پزشکی از هم اکنون در حال استقرار در مرز خسروی هستند، گفت: این تیم‌ها مجهز به تجهیزات پیشرفته‌ای همچون تب سنج‌های لیزری هستند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدام‌های لازم را انجام دهند.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: در صورت مشاهده افراد مشکوک به بیماری به سرعت از آن‌ها نمونه برداری و اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

زائران اربعین در بازگشت کنترل بهداشتی می‌شوند

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار