مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

شرایط فعلی باغ وحش مشهد، استخوان لای زخم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فعالیت باغ وحش مشهد با شرایط فعلی همانند استخوان لای زخم است و فعالیت این چنینی و خطرآفرینی برای گونه‌های جانوری را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

شرایط فعلی باغ وحش مشهد، استخوان لای زخم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اجرایی نکردن پروتکل‌های محیط زیست، تکمیل نشدن حلقه مدیریت زیست محیطی و خلاء‌هایی که در ارائه استاندارد‌ها و قوانین زیست محیطی در باغ وحش مشهد وجود دارد، عامل تلف شدن گونه‌های ارزشمند در این باغ وحش و نیز شنیدن اخبار ناخوشایند برای دوست داران محیط زیست شده است.

او ادامه داد: باغ وحش مشهد را مسئول تلف شدن هفت توله ببر در خرداد ماه امسال می‌دانیم و علت اصلی آن هم رعایت نکردن  پروتکل‌های محیط زیست و قوانین اعلام شده به این مجموعه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فعالیت باغ وحش مشهد با شرایط فعلی همانند استخوان لای زخم است و فعالیت این چنینی و خطرآفرینی برای گونه‌های جانوری را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.


همتی افزود: باید ارکان مدیریتی باغ وحش تخصص گرا باشند و نیرو‌هایی که با مباحث باغ وحش و نگهداری از گونه‌ها سر و کار دارند اشراف کامل به اطلاعات فنی و تخصصی را داشته باشند و به کارگیری چنین نیرو‌هایی وظیفه مجموعه باغ وحش مشهد است.

او ادامه داد: حضور دامپزشکان دارای تجربه، متخصص و بدون هیچ گونه وابستگی به مجموعه باغ وحش شرط نخست برای تامین امنیت و حفاظت از گونه‌های جانوری موجود در باغ وحش مشهد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه استناد ما برای علت تلف شدن گونه‌ها در مجموعه‌های باغ وحشی و نگهداری از حیوانات زیر نظر دامپزشک است، گفت: اعلام نظر دامپزشک نیز باید تخصصی، بر اساس اخلاق و اصول حرفه‌ای و نیز با رعایت استاندارد‌ها و کنترل تمامی شرایط نگهداری از گونه‌ها تا قبل از تلف شدن هر گونه انجام شود.

همتی با بیان اینکه اخذ پروانه فعالیت بهره برداری برای مجموعه باغ وحش مشهد با رعایت و اجرای استاندارد‌ها ممکن می‌شود، افزود: با اخذ پروانه فعالیت، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز امکان ارائه خدمات فنی و دامپزشکی به این مجموعه را دارد، در غیر این صورت همچنان شاهد اخبار ناخوشایند از این مجموعه خواهیم بود.

او تصریح کرد: ادامه فعالیت این مجموعه مستلزم حضور یک مدیر مجرب زیست محیطی، حضور دامپزشک مستقل و انجام اصلاحات محیط زیستی در باغ وحش مشهد است و در صورت اجرا نکردن این موارد تعطیلی باغ وحش مشهد قطعی است.

انتهای پیام//ف.س
 

باغ وحش مشهد بر سر دو راهی اصلاحیه یا تعطیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
یا سلام
تابستان قبل که به مشهد رفته بودم به اتفاق خانواده برای دیدن باغ وحش به آنجا رفتیم و آنجا متوجه مطلب جالبی شدم و موضوع به اینصورت بود که برای تهیه بلیط در قسمتهای مختلف باغ وحش فقط می بایست پول نقد می دادیم و می گفتند کارت خوان نداریم آیا این بنظر شما این موضوع به مخفی کردن میزان درآمد باغ وحش و فرار مالیاتی ارتباط ندارد؟ و رد خصوص وضعیت بهداشت حیوانات بسیار اسف بار بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
یا سلام
وضعیت بهداشت حیوانات بسیار اسف بار بود