عبور۴۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه به عتبات عالیات

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه گفت: از شروع ماه صفر تاکنون ۴۰ هزار زائر از کشورهای مختلف از مرز شلمچه به عتبات عالیات سفر کردند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علیرضا گورویی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه شامگاه گذشته گفت:برای نخستین بار اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه دفتری را برای تسهیل در تردد اتباع خارجه در مرز شلمچه مستقر کرد که به طور مستمر مشکلات زائران خارجی آنها را پیگیری کند.

او افزود: تمام اتباع خارجی که دارای دفترچه موقت صادره از ایران هستند بدون ویزا به عراق سفر می کنند و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت رای سفر به کربلا باید پاسپورت داشته باشند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه بیشترین آمار تردد اتباع خارجی را مربوط به کشورهای آذربایجان، پاکستان و افغانستان عنوان کرد و گفت: زائران دیگر کشورها نیز از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شده اند.

گورویی افزود: اتباع خارجی ویزای خود را از سفارت خانه عراق یا کنسولگری های عراق دریافت کنند زیرا بعضی ویزاهای اتباع خارجی جعلی بوده و مرزبانی عراق مانع ورود آنها به خاک این شهر شده است.

با گذشت ۱۳ روز از ماه صفر (هشتم مهرماه تاکنون ) ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ د

تسهیل در تردد زوار از مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.