رئیس شورای شهر شیراز:

شهرداری تکالیف معطل مانده بودجه ۹۸ را اجرا کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری در اجرای برخی از تکالیف بودجه و پروژه‌ها از برنامه زمان‌بندی عقب است، تأکید کرد: توقع شهروندان حداکثری است و ما به عنوان نمایندگان آن‌ها هیچگونه کوتاهی در انجام وظایف مسؤولان شهر شیراز را نمی‌پذیریم.

شهرداری تکالیف معطل مانده بودجه ۹۸ را اجرا کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در نشست هم‌اندیشی اعضای شورا با شهردار شیراز و معاونین وی، گفت: اگرچه ما در شورای شهر با در نظر گرفتن جایگاه‌ها و با هدف پیشبرد مطلوب مدیریت شهری، بنا را بر تعامل با مجموعه شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان گذاشته‌ایم، اما در عین حال حق هیچگونه تعلل در انجام وظایف و تکالیف را برای مدیران و مسؤولان شیراز قائل نیستیم.

او افزود: شهردار به صورت مستقیم و معاونین و مدیران ایشان نیز با واسطه منتخب شورا هستند و طبق قانون باید به ما پاسخگو باشند چرا که ما اعضای شورا نیز در قبال شهروندان، مسؤول و پاسخگو هستیم.

موسوی با یادآوری اینکه شورای شهر در بودجه ۹۸ یکسری تکالیف را برای شهرداری تعیین کرده بود، تصریح کرد: اگر صادقانه بخواهم بگویم بر اساس گزارشی که تاکنون برای ما ارسال شده، برخی از موارد رضایت‌‎بخش نیست و توقع ما را برآورده نکرده است که لازم است با هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به جلسات هم‌اندیشی اخیر در خصوص پروژه‌های جدید شهرداری، خطاب به معاونین شهردار گفت: اینکه در جلسه‌ای توافقی صورت گیرد، اما بعد از یک ماه دوباره جلسه بگیریم و در مورد برخی از پروژه‌ها همان گزارشات با همان میران پیشرفت ارائه شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

او اضافه کرد: از شهردار و مدیران شهرداری می‌خواهم که در این باره نیز موانع و محدودیت‌ها را به صورت شفاف به ما اعلام کنند تا ما نیز به عنوان نمایندگان شهروندان بر اساس واقعیت‌ها به مردم گزارش دهیم.

موسوی با بیان اینکه شورا، تلاش شهردار و بسیاری از مدیران شهرداری را می‌بیند، تصریح کرد: من به عنوان مسؤول شورای شهر قدردان تلاش‌های این مسؤولان هستم، اما نباید فراموش کنیم که ما در مجموعه مدیریت شهری موظف به برآورده کردن حداکثری توقعات و مطالبات منطقی شهروندان هستیم.

او عملکرد شهرداری شیراز را در انعکاس اقدامات خوب خود، ضعیف توصیف کرد و افزود: برخی از شهروندان از اقدامات خوب شهرداری مطلع نمی‌شوند که نشان می‌دهد شهرداری در انعکاس عملکرد خود نیاز به تقویت جدی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه هدف ما بهبود خدمات به شهروندان است و نه مچگیری از مسؤولان، گفت: بهرحال ما به عنوان ناظرین شهرداری مشکلاتی را می‌بینیم که البته برخی طبیعی است و به شهرداری فرصت می‌دهیم تا در مهلت مشخص با نهایت دقت و مسؤولیت‌پذیری، آن‌ها را برطرف کند.

پاسخ شهرداری شیراز به ۷۷ درصد از تکالیف شورای شهر

بر اساس گزارشی که محمدعلی راضی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز ارائه کرده است، در بودجه سال جاری، ۸۰ تکلیف از سوی شورای شهر به شهرداری ابلاغ شده که طی شش ماهه نخست سال، شهرداری به ۴۰ تکلیف پاسخ داده است؛ همچنین ۳۸ تکلیف دارای مهلت زمانی شش ماهه بوده که از این تعداد شهرداری به ۲۹ مورد پاسخ داده و تعداد ۹ تکلیف نیز از سوی معاونت‌های شهرسازی، مالی، عمرانی و سازمان فرهنگی بدون پاسخ مانده است.

قول شهردار برای عمل به تکالیف شورا

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز هم در این نشست با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که اجرای تکالیف بودجه ۹۸ در مجموعه شهرداری در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاونین و مدیران شهرداری تلاش خواهیم کرد که در نیمه دوم امسال تکالیف مقرر در بودجه ۹۸ با دقت و حساسیت اجرا شود.

بر پایه این گزارش، در پایان این نشست، اعضای شورای شهر، شهردار و معاونین شهرداری شیراز توافق کردند که ظرف دو هفته اشکالات موجود در روند تکالیف باقیمانده نیز بررسی و به شورا اعلام شود؛ هچنین جمع‌بندی پروژه‌های شاخص شیراز نیز می‌بایست ظرف همین مدت با جزئیات کامل و با هماهنگی همه سازمان‌ها و مناطق، به شورای شهر گزارش شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار