آموزش رکن اصلی صیانت از مواریث تاریخی است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل آموزش و فرهنگ سازی را رکن اصلی صیانت از مواریث تاریخی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه هم اندیشی با یگان حفاظت اداره کل گفت: یگان حفاظت مسئولیت صیانت، حفاظت و نگه داری از آثار، بناها و محوطه های تاریخی را بر عهده دارد.

او افزود: یگان حفاظت به همراه گروه باستان شناسی و امور حقوقی سه ضلع صیانت از آثار تاریخی را شکل داده اند که با بهره گیری از ظرفیت روابط عمومی می توانند آموزش و اطلاع رسانی را نیز فعال کنند.

فلاحی با تاکید به اینکه این چهار ضلع ضروری است از ظرفیت میراث بانان افتخاری نیز در راستای صیانت از آثار تاریخی بهره گیرند، ادامه داد: آثار تاریخی امانتی در دست ما است که لازم است با حفاظت و صیانت به آیندگان انتقال داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید به اینکه صیانت از آثار در توان یک دستگاه اجرایی نیست، افزود: لازم است تمامی نهادها و اقشار مردمی در راستای صیانت از آثار یاریگیر ما باشند.

انتهای پیام/ع

آثار تاریخی امانتی در دست ما است که باید آن را برای آیندگان انتقال داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.