وزارت راه وشهرسازی خبر داد؛

توسعه صنعت دریایی و فراساحل کشور گامی در رونق تولید

توسعه صنعت دریایی کشور با تعامل صاحبان صنایع‌، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحلی می تواند گامی در رونق تولید باشد.

توسعه صنعت دریایی و فراساحل کشور گامی در رونق تولیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی پنجمین نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل با حمایت وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان‌ها و اتحادیه‌های بخش خصوصی به‌عنوان رسمی‌ترین نمایشگاه دریایی، آذرماه امسال برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آذرماه امسال همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل نمایشگاه‌های بین المللی مصلی تهران با حضور شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارآفرینان برتر و با امکان ارائه ایده‌ها و طرح‌ها، جذب سرمایه‌گذاری و بازار فروش بالقوه برگزار می‌شود.

‌نمایشگاه امسال به عنوان شتاب‌دهنده و پیشران توسعه صنعت دریایی و فراساحل کشور، همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال با عنوان رونق تولید، تلاش می‌کند فضای نمایشگاه را به نفع تحقق این سیاست‌ها تنوع بخشیده و موجب شکل‌گیری، جریان‌سازی و تعامل بیشتر صاحبان صنایع، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحل کشور شود.


بیشتر بخوانید: احداث وسیع‌ترین ترمینال مواد معدنی در محدوده خلیج فارس و دریای عمان


تخصصی‌تر شدن این نمایشگاه، بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک‌تر با متولیان دولتی و غیر دولتی و نهاد‌های صنفی در این حوزه و نیز ایجاد فضا‌های گفتگو محور و برپایی کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریا و کارگاه‌های آموزشی از جمله نکات برجسته این دوره از نمایشگاه است.

یکی از برنامه‌های مهم نمایشگاه دریایی امسال حضور ۲۰۰ استارت‌آپ حوزه دریایی با هدف ایجاد فرصت تعامل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، معرفی منابع تامین مالی جهت پروژه‌ها، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران موفق و معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی به سازمان‌های دولتی جهت واگذاری پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری و دریافت و ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه دریایی کشور است.

از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال برگزاری پانل‌های تبادل تجربه، برگزاری نشست و تالار‌های گفتگو میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران است.

حضور نمایندگان شرکت‌های خصوصی از کشور‌هایی نظیر ترکیه، عراق، قزاقستان، هند و آذربایجان نشان از جایگاه مناسب بین‌المللی صنعت دریایی کشورمان دارد.

 انتهای  پیام/

حضور ۲۰۰ استارت‌آپ حوزه دریایی با هدف ایجاد فرصت تعامل سرمایه‌گذاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار