رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان گفت:تا اندازه‌ای در زمینه استفاده از فرصت‌های یک برند جهانی ضعف داریم و بیشتر قهرمان گرفتن برند‌ها است.

بهمن نامور مطلق رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شهر‌های جهانی در اصل می‌توانند فرصت مناسبی برای رشد، شناسایی و تجارت صنایع دستی ما باشند. در زمانی که من معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شدم هیچ شهر جهانی نداشتیم، اما خوشبختانه زمانی که استعفا دادم، بیشترین شهر‌های جهانی را در حوزه صنایع دستی داشتیم حتی در این زمینه به شورای جهانی صنایع دستی نیز پیشنهاد دادیم که روستا‌های جهانی صنایع دستی انتخاب و معرفی شوند بنابراین اصل برند شهر جهانی صنایع دستی همچون برند شهر‌های خلاق، شهر‌های یادگیرنده و شهر‌های هوشمند یک فرصت و بسیار خوب است، اما به شرطی که این برند‌ها ویترینی نباشند یعنی بعد از گرفتن برند شاهد قرارگیری آن در ویترین شهرداران، استانداران و دهداران نباشیم.

او افزود:اصل انتخاب شهر‌های جهانی به خاطر این بوده که موجب ارتقای وضعیت هنرمندان، ارتقا و رشد شهر‌های جهانی و شناسایی و معرفی بهتر آن شهر‌ها شود. اگر چنین نشود هزینه‌هایی شده و جنبه منفی خواهد داشت یعنی اگر کسب برند شهر جهانی صنایع دستی برای یک شهر، تأثیری در زندگی روزمره هنرمندان و تجارت خارجی آن‌ها نباشد ضرر‌ش بیشتر از سود‌ش است، اما اگر دوستان بعد از گرفتن برند سعی کنند با کمک وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت و معدن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از فرصت‌ها استفاده کنند، کسب برند شهر جهانی صنایع دستی برای یک شهر می‌تواند بسیار مفید باشد پس باید دید که وضعیت اقتصادی شهر‌هایی که داریم تا چه اندازه تغییر کرده و چه مقدار رشد اقتصادی داشتند به خصوص چقدر تجارت‌ بین‌المللی‌ آنهاافزایش پیدا کرده است؟ به نظر من ما برای استفاده مناسب از فرصت‌هایی که با زحمت‌های معاونت صنایع دستی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد شده است به یک بررسی جامع و هماهنگی بین دستگاهی و بین وزارتخانه‌ای نیاز داریم.

 رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان گفت:متأسفانه کشور ما تا اندازه‌ای در زمینه استفاده از فرصت‌هایی که به دنبال کسب یک برند جهانی ایجاد می‌شوند ضعف دارد و بیشتر قهرمان گرفتن برند‌ها است. این در صورتی است که باید قهرمان استفاده از برند‌ها و فرصت‌ها باشیم، زیرا فرصت‌داری از فرصت‌سازی مهم‌تر است.
انتهای پیام/

گلایه  رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان در استفاده از فرصت های برند جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار