جاماندگان اربعین حسینی در خرم آباد دل را روانه پیاده روی می کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: همزمان با اربعین حسینی مراسم پیاده روی زائران اربعین حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت الاسلام سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان اربعین حسینی از در خرم آباد و برخی شهر‌های استان لرستان برگزار می‌شود.

مهدوی امین اظهار داشت: این مراسم با حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از اقشار مختلف که از خیل زائران اربعین حسینی جا مانده‌اند برگزار می‌شود.

او بیان کرد: نوحه‌خوانی، مداحی و قرائت زیارت اربعین از جمله برنامه‌های پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان همچنین از حضور روحانیون و مبلغان در این مراسم خبرداد و گفت: روشنگری، بصیرت افزایی و تلاش برای تقویت فرهنگ دینی و مکتب حسینی از اهداف حضورروحانیون و مبلغان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی است.

مهدوی تصریح کرد: همزمان با اربعین حسینی شهروندان خرم آبادی که نتوانستند در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کنند با حضور در حرم مطهر امامزاده زید بن علی (ع) خرم آباد مراسم پیاده روی به سمت حرم امامزاده عبدالله (ع) خرم آباد را با عنوان «جاماندگان» برگزار می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه ۴۲ موکب مردمی استان لرستان در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، افزود: ۲۷ موکب توسط مردم استان لرستان در کشور عراق برای خدمت رسانی به زئران اربعین حسینی دایر شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: همچنین تعداد ۱۷ موکب در مسیر زائران اربعین در شهر‌های استان لرستان برای خدمت رسانی به زائران دایر شده است.

مهدوی امین از حضور روحانیون و مبلغان در موکب‌های اربعین حسینی خبرداد و گفت: روحانیون با هدف پاسخگویی به سوالات زائران اربعین در موکب‌های اربعین حسینی مستقر شده اند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ر

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در خرم آباد برگزار می‌شود

برچسب ها: وزارت ارشاد ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.