آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد توطئه جدید در منطقه

امام جمعه بروجرد گفت: آمریکا، اسرائیل و همپیمانانشان در منطقه برای جبران شکست‎های خود به دنبال ایجاد توطئه جدید در خاورمیانه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امام جمعه بروجرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: حمله ترکیه به سوریه و سازمان دهی اعتراضات در کشور عراق توطئه جدید امریکا، اسرائیل، عربستان و امارات و برخی جاماندگان حزب بعث عراق در منطقه است.

او افزود : این توطئه که با اعتراضات مردم عراق بر سر مسائل اقتصادی و از شهر‌های شیعه نشین آغاز شد در آستانه راهپیمایی اربعین و تحت شعاع قرار دادن این اجتماع بزرگ شیعیان در عراق کلید خورد.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به حمله غیرمترقبه ترکیه به سوریه بیان کرد: حمله ترکیه به سوریه نیز تصادفی نبود و از ماه‌ها پیش و با دسیسه امریکا و اسرائیل اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: دشمنان برای جبران شکست‌های خود و با کشیدن نقشه‌های شوم و شیطانی قصد دارند بار دیگر منطقه را نا امن کرده و برای این کار تضعیف راهپیمایی اربعین حسینی را آغاز گر توطئه خود قرار داده اند.

او اظهار داشت: هدف اصلی دشمنان از توطئه و ایجاد فتنه در عراق تغییر حکومت و قرار دادن شخصی مانند صدام در راس حکومت این کشور است تا رابطه با ایران را قطع و مطیع اوامر آمریکا و اسرائیل باشد.

وی اضافه کرد: پشت پرده حمله اردوغان به سوریه و اعتراضات داخلی در عراق، امریکا و اسرائیل و عربستان و امارات وجود دارد.

امام جمعه بروجرد گفت: دشمنان از اجتماع بزرگ شیعیان حول محور امام حسین (ع) در اربعین حسینی وحشت دارند و با توطئه‌های گوناگون قصد برهم زدن این اجتماع بزرگ را دارند، ولی عشق شیعیان به امام حسین (ع) باعث شده امسال ۱/۵ برابر جمعیت شرکت کنندگان در راهپیمایی برگ اربعین از سال‌های قبل بیشتر باشد.

او با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر بیان کرد: سردمداران جهان فقط شعار ریشه کنی فقر را سر می‌دهند و همچنان میلیون‌ها کودک و زن و مرد گرسنه در گوشه گوشه جهان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: سردمداران خبیث و متجاوز جهان فقط به فکر جنایت هستند و فقط شعار ریشه کنی فقر را سر می‌دهند در صورتی که در کشور‌های آفریقایی افراد فقیر زیادی وجود دارند که از گرسنگی جان می‌دهند.

او یادآور شد: امریکا که خود را مهد تمدن، امنیت و آسایش می‌داند حدود یک ششم جمعیت آن فقیر است و در گرسنگی به سر می‌برند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به هفته انجمن اولیا و مربیان ادامه داد: ارتباط بین خانه و مدرسه باید قوی برقرار شود و یکی از راه‌های خوب برقراری این ارتباط انجمن‌های اولیا و مربیان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: نقاط قوت وضعف دانش آموزان توسط ارتباط بین اولیا و مربیان شناسایی می‌شود و دانش اموزان می‌توانند در یک محیط آرام و با نشاط تحصیل کنند.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به روز اسکان معلولان و سالمندان گفت: معلولیت عیب نیست و خداوند به کسانی که معلول هستند پاداش می‌دهد و در پیشگاه خداوند عزیز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: سالمندان نیز برکت زندگی هستند و باید تا حد امکان از آنان در خانه پرستاری کرد و با آنان با احترام برخورد نمود.

انتهای پیام/م

آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد توطئه جدید در منطقه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.