در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی صورت گرفت؛

دیدار لاریجانی با نورلان پنگماتولین

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در دیدار با نورلان پنگماتولین رئیس پارلمان کشور قزاقستان، دیدار کرد.

دیدار لاریجانی با نورلان پنگماتولینبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی  لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در دیدار با نورلان پنگماتولین رئیس پارلمان کشور قزاقستان، برگزاری اجلاس بین المجالس آسیایی در قزاقستان را موفقیت آمیز خواند و گفت: خوشبختانه روابط بین ایران و قزاقستان همیشه مثبت بوده است.

پیگیری لایحه مرتبط با رژیم حقوقی دریای خزر در مجلس ایران

به گفته رئیس مجلس در خصوص توافق رژیم حقوقی دریای خزر، دولت ایران لایحه‌ای به مجلس ارائه کرده است که در دست بررسی است.

ضرورت گسترش روابط تجاری ایران و قزاقستان

وی بر ضرورت گسترش روابط تجاری میان ایران و قزاقستان تاکید کرد و افزود: تسهیل روادید برای توسعه گردشگری و تجار ایران و قزاقستان مسئله حائز اهمیتی است.

تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی

بنابراین گزارش در ادامه این نشست، رئیس مجلس قزاقستان با تشکر از دکتر لاریجانی برای فرستادن نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به اجلاس بین المجالس آسیایی در قزاقستان، گفت: امسال ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفت، لذا این مهم را به مردم ایران تبریک می‌گویم.

درخواست همکاری قضایی و سیاسی و اقتصادی با ایران

وی ایران را یکی از کشور‌های دوست قزاقزستان خواند و افزود: روابط میان مجالس ایران و قزاقستان برای ما بسیار مهم بوده و طبیعی است خواهان همکاری نهاد‌های قضایی، سیاسی و اقتصادی دو کشور هستیم.

نورلان پنگماتولین از اهمیت دریای خزر برای کشور قزاقستان گفت و ادامه داد: تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر وضعیت مناسبی را برای آن ایجاد خواهد کرد، لذا در جهت تصویب این کنوانسیون روی ایران حساب می‌کنیم.

ضرورت روابط تجاری میان قزاقستان و ایران

رئیس مجلس قزاقستان همچنین بر ضرورت روابط تجاری میان قزاقستان و ایران تاکید کرد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای رفع مشکلات بانکی ایجاد و رؤسای بانک‌های مرکزی دو کشور با هم تعامل کنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار