توسعه مجتمع های دامداری و آبزی پروری در خراسان جنوبی

تفاهم نامه کشت هزار هکتار گلخانه گفت: بخشی از تفاهم نامه کشت هزار هکتار گلخانه به مجتمع‌های دامداری و آبزی پروری اختصاص داده می شود.

قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: رئیس ستاد گلخانه‌ها فرمانداران هستند و باید جلسات منظمی برای توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها در شهرستان‌ها تشکیل شود.

او افزود: از مجموع کشت هزار هکتار گلخانه در تفاهم نامه؛ ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه ای، ۱۰۰ مجتمع دامی و ۵۰ هکتار برای شهرک‌های شیلات و ۱۰۰ هکتار برای ایجاد بارگاه‌های بهداشتی زرشک در نظر گرفته شده

قوسی ادامه داد: اولین جلسه ستاد گلخانه‌ها مشخص و تا حدودی طبق نامه‌ای به شهرستان ها، مکان‌های کشت گلخانه از طریق شهرستان‌ها هم مشخص شده و زیر ساخت‌ها را باید شرکت شهرک‌های صنعتی آماده و آن را واگذار کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه گلخانه‌ها باید به صورت مجتمع و نه انفرادی باشند، بیان کرد: مقدمات احداث گلخانه ها، شروع و ظرفیت‌ها سنجیده شده که در اسرع وقت مجوز گلخانه‌ها صادر می‌شود، ولی در درجه اول برنامه‌های آموزشی و ترویجی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه اضافه کرد: گلخانه ها، نقش مهمی در افزایش بهره وری آب دارند که باید در استان ما به دلیل کم آبی به موقع انجام شود.

قوسی ادامه داد: تفاهم نامه کشت هزار هکتار گلخانه به مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان فی مابین استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور برای توسعه گلخانه‌های استان منعقد شده است.

انتهای پیام / ط ا

تفاهم نامه کشت هزار هکتار گلخانه به مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.