آغاز کار تدوین سند چشم انداز حوزه جوانان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان گفت : از هفت ماه پیش کار تدوین سند چشم انداز حوزه جوانان را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم بزودی به اتمام برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان در نشست با سمن‌‎های حوزه جوانان استان کرمانشاه، بابیان اینکه در دوسال گذشته تلاش کرده‌ایم تا مدل نگرش کشور را به تشکل‌های حوزه جوانان و توانمندی‌های آن‌ها تغییر دهیم، گفت : به این منظور شبکه ملی سمن‌های جوانان را بوجود آوردیم و اکنون هم مجمع ملی سمن‌های جوان احکام رسمی دارند.

او باتاکید براینکه این برای اولین بار است که یک نهاد عمومی غیردولتی درحوزه جوانان شکل گرفته، گفت : هر چند هنوز کسی مجمع ملی سمن‌ها را باور ندارد، اما با این مجمع ساختاری رسمی ایجاد کردیم که با ثبات است و با تغییر دولت‌ها و افراد خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

تندگویان گفت: امیدواریم انتخابات مجامع استانی سمن‌ها که در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود، با رویکردی برگزار شود که هم باعث تحول در حوزه جوانان استان‌ها شود و هم آغازی خوب برای انتخابات مجمع ملی سمن‌های جوانان باشد.

او گفت: مجامع استانی مسئول پیگیری مطالبات جوانان کل استان هستند و نباید مطالبات شخصی داشته باشند، بلکه باید مطالبات جوانان شهر و استان خود را رصد و پیگیری کنند.

این مسئول افزود: ما به جوانان یاد می‌دهیم مطالباتشان را بدون ملاحظات مطرح کنند و به مدیرانی خوب برای آینده کشور تبدیل شوند، ولی اگر سمن‌ها این جسارت را نداشته باشند نمی‌توانند مشکلات جوانان استان را حل کنند.

معاون امور جوانان افزود: بحث و انتقاد و چالش باید به حل مشکلات و وفاق و همدلی منتهی شود تا جوانان کشور از این مباحث منتفع شوند.

تندگویان با تاکید بر اهمیت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان افزود: این شبکه‌ها امروز به راحتی می‌توانند وارد کار معاملاتی و قرارداد‌های کاری با دستگاه‌های اجرایی و اشتغالزایی شوند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان ما در کشور با کمترین امکانات و بدون کمک دولت مجهزترین بیمارستان را ساخته‌اند، رصدخانه و حلقه‌های کارآفرینی بزرگ و کار‌های بسیار بزرگ انجام داده‌اند و می‌توانند کشور را متحول کنند.

او افزود: مدت هفت ماه است روی سند چشم انداز و برنامه عملیاتی حوزه جوانان کار را آغاز کرده‌ایم و بعد از تصویب آن را به نهاد‌های مرتبط با امور جوانان ابلاغ خواهیم کرد تا اگر دولت و افراد هم تغییر کردند نفرات و دولت‌های بعدی بتوانند در مسیر یک برنامه جامع حرکت کنند.

تندگویان با بیان این که دنبال برگزاری جشنواره و برنامه‌های نمایشی و آماری نیستیم، افزود: طرح‌ها و برنامه‌های سمن‌ها باید خروجی مشخص داشته باشد و یک ساختار ایجاد کند تا یک مشکل حل شود. برای پذیرش این مدل برنامه‌ها آمادگی داریم .

 

 

انتهای پیام/د

شبکه ملی سمن‌های جوانان را بوجود آوردیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار