مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

۹۴۸ هکتار از منابع طبیعی فارس جنگل کاری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:به منظور اجرای طرح بوم سازگان زاگرس و توسعه اراضی و ذخیره گاه‌های جنگلی، ۹۴۸ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس جنگل کاری و احیاء می‌شود.

۹۴۸ هکتار از منابع طبیعی فارس جنگل کاری می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  شهرام منتصری گفت: این طرح‌ها شامل عملیات جنگل کاری با نهال در سطح ۴۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی شهرستان کازرون و نیز عملیات بذر کاری و توسعه جنگل در سطح ۶۵۷ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان‌های واقع در حوزه زاگرس در استان فارس است.

او افزود: اجرای عملیات اصلاح پرورشی و بهداشتی جنگل در سطح ۱۰۶ هکتار در شهرستان‌های واقع درحوزه رویشی زاگرس و نیز ایجاد ذخیره گاه جنگلی در سطحی معادل ۱۴۵ هکتار در شهرستان‌های رستم و ممسنی از جمله دیگر پروژه‌های در دست اجرا در طرح بوم سازگان زاگرس است.

به گفته منتصری، اعتبار لازم برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۲ میلیارد ریال است که این اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

او شهرستان‌های واقع در حوزه زاگرس استان فارس ازجمله شیراز، مرودشت، سپیدان، ممسنی، کازرون، فیروزآباد و رستم از جمله نقاط هدف گذاری شده در این طرح برشمرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: در طرح مذکور توسعه جنگل و جنگل کاری با کاشت گونه‌های جنگلی و بومی از جمله بلوط، بنه و بادام کوهی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منتصری؛ احیاء و توسعه جنگل ها، افزایش ضریب فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از پدیده بیابان زایی و نیز اقتصادی کردن عرصه‌های ملی را از مهمترین اهداف اجرایی شدن این طرح‌ها دانست.

در استان فارس بیش از دو میلیون هکتار جنگل وجود دارد که از نظر مساحت بیشترین سطح جنگل‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/م

اجرای طرح جنگل‌کاری در مراتع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار