خروج یک میلیون و ۵۰ زائر از مرزهای چذابه و شلمچه/تردد روان است

مدیرکل امنیتی، انتظامی، مرزی و دبیر ستاد اربعین استان خوزستان از خروج یک میلیون و ۵۰ زائر اربعین حسینی از طریق پایانه های مرزی چذابه و شلمچه خبر داد.

رضا نجاتی مدیرکل امنیتی، انتظامی، مرزی و دبیر ستاد اربعین استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باتوجه به حذف روادید و عشق و ارادت شیعیان به امام حسین (ع)، استقبال زائران برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نسبت به پارسال افزایش یافته است.

او افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون، یک میلیون و ۵۰ زائر از مرزهای چذابه و شلمچه راهی کربلای معلی شده اند و با وجود افزایش خروج، خوشبختانه تردد در هر دو پایانه مرزی روان است و هیچ مشکلی از نظر اسکان، تردد، امنیت، پذیرایی و ... در بخش ایرانی این مرز وجود ندارد.

بازگشت بیش  ۳۸۰ هزار کربلایی به کشور

نجاتی درخصوص بازگشت زائران اظهار داشت: تا امروز، ۳۸۰ هزار تا ۴۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته اند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت پارکینگ‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه امسال وسعت پارکینگ‌ها در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است، خوشبختانه با کمبود پارکینگ مواجه نشدیم و بخش قابل توجهی که به حالت آماده باش قرار داشت، خالی ماند.

مدیرکل امنیتی، انتظامی، مرزی و دبیر ستاد اربعین استان خوزستان اذعان داشت: درحال حاضر پارکینگ‌ها در حال تخلیه هستند و تا پایان هفته جاری نیز تخلیه آن‌ها با توجه به بازگشت زائران اوج می‌گیرد.

رضا نجاتی در پاسخ به علت دریافت ۳۰۰ هزار ریال ورودی پارکینگ ها، تصریح کرد: این مبلغ برای ۶ روز دریافت می‌شود و درصورتیکه زائر قبل از ۶ روز به کشور بازگردد و خودرو خود را از پارکینگ خارج کند، مبلغ باقیمانده استرداد خواهد شد و اگر بیش از ۶ روز خودرو در این پارکینگ‌ها باشد، نیز به قیمت مصوب روزانه ۵۰ هزار ریال از مالک به ازای هر روز اضافه از او دریافت می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، پارکینگ‌ها از امنیت کافی از جمله؛ دوربین مداربسته، دیوارکشی و نگهبان نیز برخوردار هستند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار