معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

انهدام باند سارقان خودرو و سند نمره کار پایتخت

سرهنگ میرزکی از دستگیری ۱۰ عضو باند سارقان خودرو در پایتخت و کشف بیش از ۵۰ خودرو سرقتی از این گروه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت گفت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از سارقان حرفه‌ای خودرو به اسم "م. " که به تازگی از زندان آزاد شده تعدادی زیادی خودرو از استان‌های خوزستان، تهران و اصفهان سرقت کرده و با دستکاری ارکان اصلی خودرو و تغییر در آن‌ها به شیوه سند نمره آن‌ها را فروخته است، تحقیق در این خصوص در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی‌های قضائی کارآگاهان در گام اول با ردگیری متهم موفق به شناسایی مخفیگاه متهم و توقیف ۱۵ دستگاه خودرو سرقتی که به شیوه سند نمره در اصفهان به فروش رسیده بود، می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اکیپی از کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به منظور دستگیری متهمانی که با متهم همکاری داشتند، با اخذ نیابت قضایی راهی اصفهان شدند و در یک رشته عملیات پلیسی موفق به شناسایی ۳ تن از همدستان وی و سپس دستگیری آنان شدند و با دستور قضائی هر ۳ متهم به تهران منتقل شدند.

سرهنگ میرزکی افزود: در تحقیقات مقدماتی، متهمان با اعتراف به خرید و فروش بیش از ۱۵ خودرو سرقتی سند نمره و تغییر در ارکان بیش از ۵۰ دستگاه خودرو سواری، ۲ تن از همدستان خود به نام‌های "ج. " و "ع. " که در استان البرز اقدام به خرید و فروش خودرو‌های سرقتی و تغییر در ارکان خودرو‌ها می‌کردند را معرفی کردند.


بیشتر بخوانید: پایان زندگی سارق نگون بخت پس از تصادف با خودرو سرقتی


معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی در ادامه گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از متهمان، دستگیری هر ۲ متهم اخیر نیز در دستور کار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی قرار گرفت و طی انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه این ۲ متهم هم در شهرستان کرج شناسایی و هر ۲ متهم در عملیات‌های هماهنگ و همزمان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در بدو ورود به آگاهی منکر هرگونه ارتباط با پرونده مذکور شدند، اما با مواجهه با مستندات و مدارک غیرقابل انکار لب به اعتراف گشوده و اقرار کردند: با توجه به تخصص در زمینه صافکاری، نقاشی و مکانیکی خودرو با باند سند نمره "م. " همکاری می‌کردند و تا کنون بیش از ۱۵ دستگاه خودرو سرقتی را به شیوه سند نمره فروخته اند.

اعترافات "ع. " و "ج. " ابعاد تازه‌ای از پرونده را برای کارآگاهان پلیس آگاهی روشن ساخت و با اطلاعات به دست آمده از این ۲ متهم مشخص شد "م. " با افراد سابقه دار و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضایی دیگری در ارتباط بوده و به همراه این افراد با تشکیل باندی ۱۰ نفره اقدام به سرقت خودرو‌های سواری از انواع زانتیا، پژو ۴۰۵، پژو پرشیا، پژو روآ و سمند به صورت عادی و در استان‌های تهران، خوزستان و اصفهان و البرز می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان تا کشف سایر جزئیات پرونده با دستور قضائی در اختیار پلیس آگاهی هستند.

انتهای پیام/

دستگیری ۱۰ عضو باند سارقان خودرو در پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار