توزیع ۲۰ هزار پرس غذا در مرز دوغارون

آستان قدس رضوی ۲۰ هزار پرس غذا در مرز دوغارون توزیع کرد.

توزیع ۲۰ هزار پرس غذا در مرز دوغارونعلی فخاری مسئول ستاد اربعین شهرستان تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: آستان قدس رضوی همچون گذشته از روز‌های ابتدایی حضور زائران در مرز ایران و افغانستان خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی را آغاز کرده است.

او افزود: در حال حاضر روزانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین کشور افغانستان جهت شرکت در مراسمات پایانی ماه صفر در کشور عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند.

او بیان کرد: آستان قدس رضوی در این گذرگاه رسمی بیش از سه هزار پرس نهار توزیع می‌کند.

او ادامه داد: همچنین روزانه افزون بر هزار وعده صبحانه همراه با خدمات مختلف در حوزه هی پزشکی، فرهنگی، اسکان و نظافت با حضور خادم یاران به زائران ارائه می‌شود.

او گفت: در حال حاضر ۱۸۰ نیروی خادم یار و ۱۲۰ نفر از مردم شیعه و اهل سنت در مرز دوغارون به زائران کشور افغانستان خدمات ارائه می‌کنند.

او به برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در موکب برپا شده آستان قدس اشاره کرد و افزود: از ۱۵ مهر ماه سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هزار بسته فرهنگی در بین زائران کشور افغانستان توزیع شده است.

او از توزیع ۵۰ هزار عدد آب معدنی در بین اتباع کشور افغانستان خبر داد و ادامه داد: با گذشت هفت روز از برپایی موکب آستان قدس در مرز دوغارون بیش از ۳۰ هزار عدد قرص نان در بین زائرین توزیع شد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از زائرین افغانستان جهت شرکت در راهپیمایی اربعین کشور عراق از مرز دوغارون وارد ایران شدند.

پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ هزار نفر زائر افغانستان جهت عزیمت به کشور عراق از مرز دوغارون وارد ایران شوند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از زائرین افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.