دستیار سابق ترامپ علیه او در کنگره شهادت می‌دهد

دستیار ارشد سابق رئیس‌جمهور آمریکا برای ارائه شهادت در خصوص تحقیقات استیضاح، در کنگره حاضر شد.

دستیار سابق ترامپ علیه او در کنگره شهادت می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دستیار ارشد سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امور اروپا و روسیه برای ارائه در شهادت به کنگره این کشور رفت.

انتظار می‌رود این مقام سابق کاخ سفید جزئیاتی از سیاست خارجی دولت آمریکا را که از سوی رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور و همچنین سفیر این کشور در اتحادیه اروپا در ماجرای اوکراین گیت دنبال شده است،  افشا کند.

ان بی سی هفته گذشته گزارش داد فیونا هیل، دستیار ویژه سابق ترامپ قرار است در شهادت خود در کنگره اعلام کند که جولیانی و ساندلند چگونه پروتکل رسمی کاخ سفید و شورای امنیت ملی را برای گفت و گوی مستقیم با ترامپ در باره اوکراین دور زده اند.

وکیل هیل تائید کرد موکل او احضاریه‌ای را از سوی کنگره دریافت کرده و قرار است به سوالات اعضای کمیته‌های مجلس نمایندگان پاسخ دهد. او اولین مقام سابق کاخ سفید است که برای همکاری با مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص تحقیقات استیضاح ترامپ موافقت کرده است.

هم‌اکنون تحقیقات مقدماتی مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ به دلیل درخواست او از اوکراین به منظور تحقیق در مورد جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، و پسرش آغاز شده است. رئیس‌جمهور آمریکا در مکالمه تلفنی جنالی روز ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از این کشور خواسته بود درباره فعالیت‌های بایدن و پسرش تحقیق کند. این مکالمه به موضوع بحث‌برانگیز در آمریکا تبدیل شده است و دموکرات‌ها در صدد بهره‌برداری هرچه بیشتر از آن هستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار