کشت ۳۳۰۰ هکتار کلزا در مزارع مناطق معتدل و سرد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشت ۳۳۰۰ هکتار کلزا در مزارع مناطق معتدل و سرد استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز کشت کلزا در مزارع مناطق معتدل و سرد استان از اوایل مهر ماه، گفت : پرونده کشت کلزا در این مناطق با کشت ۳۳۰۰ هکتار بسته شد.

او با اشاره به قابل قبول بودن این میزان کشت برای استان کرمانشاه، گفت : عملکرد کلزا در سال گذشته به دلیل وقوع بارندگی‌های سیل‌آسا در فروردین ماه و پس از آن سرما و گرمای نامناسب و بارش‌های کم اردیبهشت ماه و نهایتا شیوع آفت سنک در مزارع تحت تاثیر قرار گرفته بود و بیم آن می‌رفت که کشت کلزا در سال زراعی جاری با استقبال کم کشاورازن مواجه شود که خوشبختانه سطح کشت شده استان تاکنون در مقایسه با دیگر استان‌ها قابل قبول است.

او با اشاره به آغاز کشت کلزا در مزارع مناطق گرمسیر استان از آبان ماه، افزود: امسال در مجموع شاهد کشت کلزا در سطح قابل قبولی در استان باشیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تدارک بذر کافی برای کشت کلزا در استان، گفت: برای تامین نهاده‌های لازم کشت کلزا هیچ مشکلی نداریم.

او با اشاره به نیاز کشور به توسعه کشت کلزا برای رسیدن به خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی، گفت: علاوه بر این، کلزا کشت خوبی در تناوب با گندم بوده و نقش مهمی در افزایش حاصلخیزی خاک دارد.

قاسمی اشاره‌ای هم به سیاست‌های تشویقی دولت برای توسعه کشت کلزا داشت و افزود: در این راستا افزایش نسبتا قابل توجه قیمت تضمینی کلزا برای سال زراعی جدید در برنامه قرار گرفته است.

قاسمی گفت: سال زراعی گذشته حدود ۱۰ هزار هکتار کلزا از مزارع استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته بود که در نهایت حدود ۲۰ هزار تن محصول در استان تولید شد و رتبه پنجم تولید کلزای کشور را داشتیم .

 

 

انتهای پیام/د

پرونده کشت کلزا با کشت ۳۳۰۰ هکتار بسته شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار