مدیر حج و زیارت استان خبر داد؛

اعزام ۸۵۲۳ بانوی سمنانی به پیاده‌روی اربعین

خلیل دلپاک گفت: بیش از هشت هزار نفر بانو در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: هشت هزار و ۵۲۳ بانو از استان سمنان با نام‌نویسی در سامانه سماح به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

او افزود: براساس آخرین آمار ۲۸ هزار و ۱۸۶ نفر از استان سمنان با نام‌نویسی در سامانه سماح در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۶۶۶ نفر از ثبت نام کنندگان استان سمنان برای حضور در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی مرد هستند.

خلیل دلپاک تصریح کرد: تاکنون هفت‌هزار و ۷۳۳ نفر از شهرستان سمنان، هشت‌هزار و ۶۹۵ نفر از شاهرود و چهارهزار و ۷۴۴ نفر از دامغان با نام‌نویسی در سامانه سماح در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کرده‌اند.

او بیان کرد: این تعداد از زائران اربعین حسینی در قالب ۱۶ هزار و ۹۲۰ گروه برای بهره‌مندی معنوی به شهر‌های کربلا و نجف در کشور عراق اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان ابراز داشت: نام‌نویسی در سامانه سماح برای اعزام زائران به پیاده‌روی اربعین حسینی مدنظر قرار گیرد و باید اعزام‌های میلیونی از این دست در چارچوب مجوز‌های قانونی انجام شود.

خلیل دلپاک در پایان افزود: احتمال ایجاد مشکلات متعدد برای زائرانی که به صورت غیرقانونی به کشور عراق سفر می‌کنند وجود دارد و زائران از عزیمت‌های غیرقانونی خودداری کنند.

سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

۲۱ دفتر حج و زیارت در استان بیش از ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام / م

بیش از ۲۸ هزار نفر از استان سمنان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند

برچسب ها: اربعین ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار