مدیرکل امور عشایر استان:

بازگشت ۸۷۰ خانوار کهگیلویه وبویراحمدی به زندگی عشایری

با فراهم شدن زیرساخت‌ها در برخی مناطق عشایری ۸۷۰ خانوار کهگیلویه وبویراحمدی به مناطق عشایری بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید علیپور مدیرکل امور عشایر این استان با بیان اینکه جمعیت عشایری استان ۷۰ هزارو ۶۶۲ نفر  است گفت: این تعداد در قالب ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار و شامل ۱۶ ایل، دو طایفه مستقل، ۱۸۱ طایفه، در ۱۶ تیره، در ۱۳ زیست بوم و ۵۷۰ سامانه عشایر مستقر هستند.

مجید علیپور افزود: جمعیت عشایری استان سالانه هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۶ هزار تن شیر، ۴۵ تن پشم، ۸۶ تن روغن حیوانی، ۱۸۰ تن کشک و قره قروت، ۱۰ هزار مترمربع صنایع دستی، ۱۶۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می‌کنند که برای ارائه آن‌ها دو بازارچه در بهمئی و بویراحمد راه اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه سالانه ۶۰ طرح متفاوت عمرانی در حوزه عشایر اجرا می‌شود، ادامه داد: احداث پل، جاده، سیل بند، آب نما، آبشخور، بهسازی چشمه ها، شبکه انتقال آب شرب و کشاورزی، شبکه برق، چاه عمیق  و در حوزه رونق تولید طرح‌های چند قلوزایی و توسعه باغات دیم و آبی را از مهمترین این طرح‌ها عنوان کرد.

مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه در سال ۶۶ جمعیت عشایری استان ۱۲۷ هزار نفر بود که در سال ۷۷ به ۹۲ هزار نفر و در سال ۸۷ به ۷۰ هزار نفر کاهش یافت گفت: در چند سال اخیر با توسعه مناطق عشایری و فراهم شدن زیرساخت‌ها روند ثابتی داشتیم و حتی در برخی مناطق ۸۷۰ خانوار به زندگی عشایری بازگشتند.

انتهای پیام/ط

۸۷۰ خانوار کهگیلویه وبویراحمدی به مناطق عشایری بازگشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.