وسایل خانواده‌ عشایری منطقه آجم دیشموک در آتش سوخت

خانواده عشایری منطقه‌ آجم بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه که درحال کوچ از ییلاق به قشلاق بود با آتش گرفتن ماشین حمل بار دارو ندار و همه زندگی این خانواده عشایری در آتش سوخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،یکی از عشایر منطقه آجم گفت: با توجه به فصل کوچ و سخت گذر بودن مسیر ارتباطی تصمیم گرفتیم وسایل زندگی خود را با وانت سایپا جابجا کنیم.

نقی خالق نژاد افزود: بعد از بارگیری مسیر یک کیلومتری سخت گذر و پراز چاله و چوله ییلاق تا قشلاق را بیش از یک ساعت طی کردیم و ماشین حمل بار در نزدیکی خانه قشلاقی دچار آتش سوزی شد.

خالق نژاد گفت: به دلیل نبود وسایل اطفای حریق همه دارو و ندار و زندگی عشایری بعد از  ۱۵ دقیقه در آتش سوخت.

او عنوان کرد: در این آتش سوزی علاوه بر خاکسر شدن  وسایل زندگی  ۱۲ راس بره و بیش از ۲۰۰ قطعه مرغ محلی نیز در اتش سوخت .

او اضافه کرد: تاکنون هیچ مسئولی در این راستا جوابگوی عشایر نبوده است.

خالق نژاد گفت: با تماس تلفنی با نیروی انتظامی خواستار پیگیری شدیم که نیروی انتظامی به ارائه مستندات از حادثه از جمله عکس و فیلم تاکید کرد.

این عشایر دارای چهار فرزند و بیش از ۲۵ راس گوسفند است.

منطقه  آجم با بیش از ۲۵ خانوار جمعیت یکی از مناطق بکر و محروم شهرستان کهگیلویه است که به دلیل سخت گذر بودن و نبود راه ارتباطی مناسب هیچ مسئولی سختی راه را برای بازدید از این منطقه به جان نمی‌خرد.

وجود بیش از ۳۰۰ هکتار باغ، منطقه گردشگری تنگ زیای لیتون، شالیزارهای سرسبز برنج، رودخانه های پرآب و دائمی، مراتع و جنگل‌های سرسبز از ظرفیت‌های منطقه آجم بخش دیشموک است.

منطقه آجم بیش از ۵۵ کیلومتر با دیشموک و ۱۱۰ کیلومتر با دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه فاصله دارد.

 

انتهای پیام/ط

سوختن وسایل خانواده عشایری منطقه آجم دیشموک

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.