تحقیق دادستان‌های فدرال از وکیل شخصی ترامپ

گفته می‌شود دادستان‌های فدرال منهتن در حال تحقیق درباره رودی جولیانی در رابطه با معاملات تجاری او با اوکراین هستند.

تحقیق دادستان‌های فدرال از وکیل شخصی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، منابع آگاه گفتند دست‌کم از ماه اوت شاهدان روابط رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، با اوکراین مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. این بازجویی‌ها در قالب تحقیقات درباره همکاری جولیانی با یک شهردار اوکراینی و همچنین امور مالی و جلسات او با این کشور صورت می‌گیرد.

سی‌ان‌ان در این خصوص نوشت این تحقیقات شامل هرگونه ارتباطی است که جولیانی ممکن است در اتهامات نسبت داده شده به دو نفر از همکارانش، «لوو پرناس» و «ایگور فرومن»، که به اتهام نقض قوانین مربوط به نحوه تأمین مالی ستاد انتخاباتی بازداشت شده‌اند داشته باشد.

این دو نفر بازرگانان تبعه کشور‌های خارجی هستند و در جریان تلاش جولیانی برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، دستگیر شده‌اند.

سی‌ان‌ان در ادامه افزود تحقیقات سوابق بانکی و معاملات جولیانی در اوکراین نشان می‌دهد که بازرسان توجه ویژه‌ای به بررسی تعامل او با این کشور دارند.

هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد دادستان‌های فدرال در حال بررسی این موضوع هستند که وکیل شخصی ترامپ قوانین فدرال را نقض کرده است. جولیانی در پاسخ به خبرنگار سی‌ان ان که آیا دادستان‌ها در حال تحقیق از بخش‌های دیگر معاملات تجاری او با اوکراین هستند یا خیر گفت «فکر نمی‌کنم این کار را بکنند، اما اسناد بانکی من روشن است».

در افشاگری‌های دو منبع اطلاعاتی در خصوص تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین جولیانی به عنوان مهره اصلی نام برده شده است. پیش از این جولیانی گفته بود با نماینده دادستان‌های فدرال صحبت نکرده و هیچ نشانی مبنی بر اینکه کار او برای ترامپ در اوکراین مورد تحقیق و بررسی است وجود ندارد.

چندی پیش، دو افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد. دموکرات‌ها در چارچوب استیضاح ترامپ می‌کوشند از جولیانی تحقیق کنند که او اعلام کرده از همکاری با کنگره امتناع می‌ورزد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار