ارزیابی واحد‌های تولیدی البرز در دستور کار سازمان استاندارد

مدیرکل استاندارد البرز گفت: کیفیت تولیدات واحد‌هایی که محصولاتشان مشمول استاندارد اجباری است به طور مستمر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

ارزیابی واحد‌های تولیدی البرز در دستور کار سازمان استانداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فتانه شکراللهی مدیرکل سازمان استاندارد البرزگفت: در استان بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند که هزارو ۵۰۱ مورد از آن‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند.

مدیرکل سازمان استاندارد البرز ادامه داد: راه اندازی واحد‌های تولیدی با مشکلات خاصی همراه است، ولی تعداد پروانه‌های جدید استانداردی که صادر می‌شود نشان از این دارد که فرایند تولید در کشور متوقف نشده است.

شکراللهی گفت: سال گذشته در البرز ۳۰۷ پروانه جدید استاندارد و در شش ماه اول امسال نیز ۱۴۵ پروانه استاندارد در استان صادر شده است.
او ادامه داد: البرز در حوزه صدور پروانه جدید استاندارد در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

مدیرکل سازمان استاندارد البرز با اشاره به نظارت جدی بر واحد‌های تولیدی استان خاطرنشان کرد: بر مبنای طرح کنترل بازار، سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۷۴ واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و ۳۶ مورد از آن‌ها به دلیل عدم تطابق استاندارد‌های مشخص شده به مراجع قضایی ارجاع و ۲۹ مورد نیز پلمب شدند.

او با اشاره به کنترل وضعیت استاندارد کالا‌ها گفت: زیرعلامت استاندارد مندرج بر روی کالا‌ها کدی ۱۰ رقمی درج شده که مردم می‌توانند با ارسال این عدد به ۱۰۰۰۱۵۱۷ از وضعیت پروانه استاندارد آن کالا مطلع شوند.

او افزود: از مردم تقاضا میشود در صورت برخورد با کالای تقلبی یا فاقد پروانه استاندارد موضوع را به بازرسی استاندارد اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت بگیرد.

شکراللهی در ادامه با اشاره به وظیفه استاندارد برای کنترل ترازو‌های واحد‌های عرضه تولیدات گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از کم فروشی و تضییع حق مشتری و فروشنده صورت می‌گیرد و سال گذشته ۱۵ هزار و ۲۴۱ مورد ترازو تحت کنترل قرار گرفت.

مدیرکل سازمان استاندارد البرزاظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از ترازو‌های تحت کنترل قرار گرفته کالیبره نبودند و مهلتی تعیین شده است تا اقدام لازم برای رفع مشکلات آن‌ها انجام شود.

شکرالهی با اشاره به نظارت بر واحد‌های تولید و عرضه طلا افزود: در حال حاضر ۱۴ واحد طلافروشی در استان فعال است و که به طور مستمر مورد ارزیابی و نمونه گیری قرار می‌گیرند.

مدیرکل سازمان استاندارد البرزهمچنین به نظارت بر عملکرد شهربازی و پارک‌های بازی استان اشاره کرد و گفت: البرز ۱۵۰ مرکز تفریحی دارد که ۶۶۶ تجهیزات بازی در آن‌ها وجود دارد که کیفیت آن‌ها مورد نظارت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/و

استاندارد اجباری برایواحد تولیدی و صنعتی  در البرز

برچسب ها: استاندارد ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.