خودکفایی البرز در تولید دارو

بیش از ۶۰ درصد صادرات دارویی کشور از یک هلدینگ تولیدات دارویی مستقر در البرز صورت می‌گیرد.

خودکفایی البرز در تولید دارو در کشوربه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،عزیزالله شهبازی استاندار البرز در بازدید از یکی از بزرگترین هلدینگ‌های تولیدات دارویی کشور گفت: این بازدید براساس برنامه ریزی قبلی و به دعوت مدیریت هلدینگ برای تسهیل و رفع موانع تولید انجام شد.

او افزود: این هلدینگ متشکل از ۸ شرکت تولیدات دارویی است که با ۳ هزار نفر نیروی کار جوان و تحصیل کرده بیش از ۶۰ درصد صادرات دارویی کشور را دارد.

شهبازی ادامه داد: خط تولید این شرکت‌ها در راستای تولید دارو‌هایی مرتبط با بیماری‌هایی است که سطح گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند و اکنون شاهد برنامه ریزی خوب این شرکت در راستای تولید محصولات دانش بنیان برای درمان طیف وسیعی از بیماران هستیم.

او گفت: پیش از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی، مخزن‌های کوچک و بزرگ مخصوص تولیدات دارویی به کشور وارد می‌شد که برای واردات و خدمات پس از فروش آن‌ها هزینه‌های هنگفتی صرف می‌شد، اما اکنون این مخازن در این هلدینگ ساخته می‌شود.

استاندار البرز افزود: تحریم‌ها باعث شد که دانش ایرانی دراین مجموعه شرکت‌ها بروز و ظهور پیدا کند که علاوه بر تولیدات دارویی و مخازن مخصوص نیز با حجم ۱۰ هزار لیتر تولید شود.

استاندار البرز گفت: امید است همچنان همت ایرانی باعث سرافرازی مردم این مرز و بوم شود.

در این بازدید مقرر شد مشکلات و موانع تولید این هلدینگ بررسی شده و تدابیر لازم جهت رفع آن‌ها اتخاذ شود.

انتهای پیام/ن


بومی سازی ساخت مخازن تولید دارو در البرز

برچسب ها: تولید ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.