جذب۷۰ درصد دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای در بازار کار

مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند که این رقم در دیگر دانشگاه‌ها کمتر از ۲۰ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حمید یزدانیان مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی، گفت: نیاز است تا در سطح ملی، توجه ویژه‌ای به دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبذول شود تا به اهداف مورد نظر در تربیت نیروی انسانی دارای مهارت، دست پیدا کنیم.

یزدانیان حضور ایرانیان در خارج از کشور را یک ظرفیت برای رسیدن به اهداف علمی کشور عنوان کرد و افزود: پنج میلیون ایرانی خارج از کشور زندگی می‌کنند که بسیاری از آنان دارای توانایی مالی بوده و البته ارادت خاصی به زادگاه خود دارند.

او افزود: ۲ هزار استاد تمام‌وقت و سه هزار استاد پاره‌وقت در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند که توان و ظرفیت آنان باید برای توسعه علمی دانشگاه‌ها مورد توجه باشد.

مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: ظرفیت علمی و حتی مالی ایرانیان خارج از کشور باید مورد استفاده قرار گیرد و امید می‌رود تا در ماه‌های آتی، شاهد دریافت گزارش‌هایی مبنی بر برقراری ارتباط با هموطنان خارج از کشور و جذب حمایت‌های آنان باشیم.

در این آیین، از زحمات قربانعلی رسام، رئیس پیشین دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی تقدیر و شیرمحمد برزگر به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد. همچنین با تقدیر از خدمات پروین همت‌افزا، رئیس پیشین آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران بجنورد، لیلا شعبانی به عنوان رئیس جدید این آموزشکده معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.