معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز روند اجرایی وراه اندازی پتروشیمی هگمتانه را بررسی کرد.

پتروشیمی هگمتانه در آستانه بهره برداریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در بازدید از شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه همدان با بیان اینکه اعتبارات لازم برای راه اندازی مجدد وفعالیت دائمی فراهم شده است، گفت: با روند مثبت طرح ،همدان در آینده نزدیک به صنعت پتروشیمی متصل خواهد شد.

او  افزود: مدیریت استان همدان از هیچ کوششی برای راه‌اندازی این مجموعه عظیم دریغ نکرده است و امیدواریم تا هشت ماه آینده این طرح بهره‌برداری شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بیان کرد:  این پتروشیمی سالانه ۴۵ هزار تن محصولاتی همچون پی. وی. سی گرید پزشکی تولید می‌کند که در زمینه تولید محصولات پزشکی بسیار کمک می‌کند.

محمدی تاکید کرد: پتروشیمی هگمتانه در سطح کشور بی‌نظیر است و تاکنون همچین طرحی با تولید اینگونه محصولات در کشور نداشتیم.

او با اشاره به اینکه پیش از این سنگ‌اندازی‌هایی برای بهره‌برداری از این طرح صورت گرفته بود، ادامه داد: با حمایت مسئولان سرانجام عملیات عمرانی این طرح از سر گرفته شد و کار آن رو به پایان است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: در حال حاضر در کشور ۵۶ مجتمع پتروشیمی داریم که امیدواریم پنجاه و هفتمین آن پتروشیمی هگمتانه باشد.

محمدی تاکید کرد: فروردین ماه باید بهره‌برداری رسمی از این طرح شروع و با تامین خوراک، تا پایان خردادماه به بهره‌برداری برسد.

او با اشاره به اینکه پتروشیمی ابن سینا نیز دیگر پتروشیمی در دست اجرا در استان همدان است، افزود: مشکل این پتروشیمی تامین خوراک است که در طرحی به طول ۱۸۵ کیلومتر خوراک آن از خط انتقال پلی اتیلن غرب کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

راه اندازی مجدد وفعالیت دائمی پتروشیمی هگمتانه

برچسب ها: وزارت نفت ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.