ادامه صادرات تسلیحات آمریکا به ترکیه علی‌رغم تحریم این کشور!

وزارت خارجه آمریکا در حال تدوین طرحی است تا علی‌رغم تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه، صادرات تسلیحات به این کشور ادامه یابد.

ادامه صادرات تسلیحات آمریکا به ترکیه علارغم تحریم این کشور!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری اینساید دیفنس، وزارت خارجه آمریکا در حال تدوین طرحی است تا علی‌رغم تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه، صادرات تسلیحات به این کشور ادامه یابد.

بر این اساس، در حالی که دیروز استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد به دلیل حمله ترکیه به شمال سوریه، واشنگتن سه وزارتخانه دفاع، انرژی و کشور آنکارا را تحت تحریم قرار می‌دهد، حال وزارت خارجه آمریکا به دلیل سود سرشاری که صادرات تسلیحات به ترکیه دارد می‌خواهد این مورد از تحریم‌های معاف شود.

یک مقام آمریکایی آگاه در این زمینه اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) انتظار دارد معافیت‌های صادرات تسلیحات به ترکیه به زودی صادر شود.

برخی در توجیه این اقدام می‌گویند در صورتی که آمریکا به ترکیه تسلیحات صادر نکند، این کشور نیاز‌های نظامی خود را از روسیه خریداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تحریم سه وزارتخانه ترکیه از سوی آمریکا

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تهاجم ترکیه به شمال سوریه و علیه کُرد‌های این کشور، بار‌ها از آنکارا به صورت لفظی انتقاد کرده است. با این وجود، به دلیل آنکه منافع آمریکا در صادرات سلاح به ترکیه است، کُرد‌های سوریه که در مبارزه با داعش بازوی آمریکا محسوب می‌شدند به فراموشی سپرده شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار