تحریم سه وزارتخانه ترکیه از سوی آمریکا

آمریکا از تحریم سه وزارتخانه ترکیه به دلیل تجاوز نظامی این کشور به شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تصویب تحریم‌های جدید علیه ترکیه به دلیل تهاجم این کشور به شمال سوریه خبر داد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره جزئیات تحریم‌های جدید این کشور علیه ترکیه گفت: ما به دلیل تهاجم آنکارا به شمال سوریه تصمیم گرفتیم سه وزارتخانه دفاع، انرژی و کشور ترکیه را به لیست تحریم‌های خود بیافزاییم. با این وجود، ما آمادگی داریم در صورتی که ترکیه اقدامات لازم را انجام دهد تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کنیم.

مایک پنس نیز اعلام کرد: ترامپ امروز در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود درباره عملیات آنکارا در شمال سوریه گفت‌وگو کرد. در این تماس تلفنی رئیس جمهور به اردوغان گفت ترکیه باید سریعاً عملیات خود در سوریه را متوقف کند.

وی افزود: اردوغان متعهد شده است نظامیان این کشور به شهر کوبانی حمله نکنند. ما صراحتاً به مقامات ترکیه اعلام می‌کنیم واشنگتن به آنکارا برای عملیات در سوریه هیچ چراغ سبزی نشان نداده است.

دونالد ترامپ پیشتر از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ترکیه خبر داده بود. همچنین رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد به زودی فرمان اجرایی را به امضا خواهد رساند که براساس آن برخی مقامات فعلی و پیشین ترکیه به لیست تحریم‌های این کشور افزوده خواهند شد. این فرمان شامل طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها شامل تحریم‌های مالی، مصادره اموال و جلوگیری از ورود به خاک آمریکا را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: هر دو حزب اصلی آمریکا در تحریم ترکیه متحد هستند

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار