فروش میلیاردی تسلیحات آمریکایی در سال مالی ۲۰۱۹

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا اعلام کرد میزان فروش تسلیحات آمریکایی در سال مالی ۲۰۱۹ بیش از ۵۵ میلیارد دلار بوده است.

فروش ۵۵ میلیارد دلاری تسلیحات آمریکا در سال مالی ۲۰۱۹به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد میزان فروش تسلیحات آمریکایی در سال مالی ۲۰۱۹ [پایان ماه سپتامبر] بیش از ۵۵ میلیارد دلار بوده است که بخش عمده‌ای از این فروش متعلق به متحدان آمریکا و شرکای آن است.

در بخشی از این گزارش آمده است: آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی فروش سلاح‌های آمریکایی در سال مالی ۲۰۱۹ را ۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرده است. این رقم نشان می‌دهد در طول سه سال گذشته حجم فروش سلاح‌های آمریکایی رشد داشته و به طور متوسط ۵۱ میلیارد دلار بوده است که حاکی از استمرار و اصرار آمریکا بر فروش تجهیزات و خدمات دفاعی به متحدین و شرکای خارجی‌اش است.

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد قصد دارد طرحی برای مدیریت کاهش هزینه‌های فروش تسلیحات از ۱.۲ به یک درصد ارائه دهد تا از این طریق هزینه‌های فروش خارجی را پایین آورد.

یادآور می‌شود وزارت خارجه آمریکا در حال تدوین طرحی است تا علی‌رغم تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه به دلیل تهاجم به شمال سوریه، صادرات تسلیحات به این کشور را ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار