تولید ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در فارس

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سالانه ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید می‌شود.

احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیان کرد: سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار هکتار از سطح استان به زیر کشت سیب زمینی می‌رود که در متوسط هر هکتار ۴۰ تن سیب زمینی برداشت می‌شود.

او بیان کرد: سیب‌زمینی در مناطق گرمسیری و جنوب فارس مانند لارستان در دو فصل تابستان و پاییز کشت و در ماه‌های دی تا اسفند و همچنین فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه برداشت می‌شود.

دهقان تصریح کرد: کشت بهاره سیب زمینی در مناطق نیمه گرم از جمله کازرون، مرودشت و داراب از بهمن ماه آغاز و از اواسط بهار برداشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه کشت سیب زمینی در مناطق معتدل از اوایل بها و برداشت از اواخر بهار تا اوایل تابستان است، افزود: کشت سیب زمینی در مناطق سردسیری از جمله آباده، اقلید و خرم بید از اوایل بهار آغاز و در فصل پاییز برداشت می‌شود.

او ادامه داد: کاشت سیب زمینی طرح استمرار در جنوب فارس از پایان شهریور آغاز شد و تا اواسط مهرماه ادامه دارد و در مناطق سردسیری که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور وجود ندارد، کشت شده و پس از برداشت در انبار نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ت

تولید سیب زمینی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار