مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای محرم تاکنون ۲۲ مراسم و گرامیداشت در بخش گردشگری مذهبی در تکیه معاون الملک و بیگربیگی برگزار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک به عنوان ۲ تکایای شاخص کرمانشاه در بخش گردشگری مذهبی یاد کرد و گفت : در این تکایا برنامه‌ها و بزرگداشت‌های مذهبی و فرهنگی متعددی برگزار شده، کرمانشاه از دیرباز در مسیر عتبات عالیات قرار گرفته که این تکایا و رونق آن در گردشگری مذهبی تاثیرگذار است.

او گفت : تلاش کرده ایم در چنین بنا‌های تاریخی، آیین‌های متعددی در راستای ترویج گردشگری مذهبی برگزار کنیم تا در عین حال به شان بنا صدمه‌ای وارد نکنیم.

قادری از تکیه معاون الملک به عنوان بزرگترین مجموعه موزه نقاشی بر کاشی دنیا یاد کرد و افزود: اکثر این نقش ها، نقوش مذهبی است که به جاذبه‌ای برای گردشگران به ویژه توریست‌های خارج از کشور تبدیل شده که علاوه بر آن، رونق این اماکن را دنبال می‌کنیم چنانچه در تکیه بیگربیگی یک دمنوش خانه احداث کرده ایم.

او به مرمت حمام تکیه معاون الملک اشاره کرد و گفت: اکنون می‌خواهیم برای رونق بیشتر این حمام با واگذاری به بخش خصوصی، برای ایجاد یک رستوران سنتی اقدام کنیم تا این بنا در کنار بازدید، رونق بیشتری به خود گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

برنامه‌ها و بزرگداشت‌های مذهبی و فرهنگی برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.