کره شمالی: مذاکره صلح با آمریکا پوچ و بیهوده است

خبرگزاری دولتی کره شمالی رزمایش‌های مشترک برنامه‌ریزی‌شده کره جنوبی و آمریکا را «تمرین جنگ» توصیف و اعلام کرد در چنین شرایطی، مذاکرات صلح پوچ و بی‌معنی است.

کره شمالی: مذاکره صلح با آمریکا پوچ و بیهوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کی بی اس، کره شمالی از آمریکا و کره جنوبی به دلیل داشتن برنامه‌ای برای برگزاری رزمایش مشترک در سال میلادی جاری انتقاد کرد.

خبرگزاری رسمی دولت کره شمالی امروز چهارشنبه به اظهارات فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا  درباره برگزاری رزمایش مشترک با سئول واکنش نشان داد. «دیوید اچ برگر» اخیرا در نشستی اعلام کرد: تفنگداران دریایی آمریکا و کره جنوبی تاکنون رزمایش‌های متداولی انجام داده و برنامه‌ای برای اجرای دوباره رزمایش مشترک در پائیز امسال دارند.

خبرگزاری دولت کره شمالی از رزمایش‌های مشترک برنامه ریزی شده کره جنوبی و آمریکا به عنوان «تمرین جنگ» یاد و اعلام کرد در چنین شرایطی مذاکرات صلح پوچ و بی معنی است. کره شمالی همچنین به واشنگتن و سئول هشدار داد تا در اقدامات خود جانب احتیاط را رعایت کنند.

این خبرگزاری پیشتر نیز در واکنش به قطعنامه پارلمان کره جنوبی در محکومیت توسعه هسته‌ای بالستیکی پیونگ یانگ، اعلام کرد: کره شمالی ناچار است توان دفاعی خود را تقویت کند تا به این ترتیب تهدیدات بالقوه و مستقیمی را که کره جنوبی و آمریکا با رزمایش مشترک برای کره شمالی ایجاد می‌کنند از بین ببرند.

این خبرگزاری تاکید کرد: این قطعنامه نشان می‌دهد لفاظی‌های کره جنوبی در مورد مذاکره و صلح تنها ریاکاری است. بدیهی است که مذاکرات در مورد سرنوشت ملت با کسانی که برای رد کردن توافق دو کره تردیدی به خود راه نمی‌دهند و به نام منافع خود و سیاست‌هایشان خیانت می‌کنند، امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار